والی زابل از سوءقصد جان سالم به‌در برد

- ۱۷ حمل ۱۳۹۲

مقام‌های محلی ولایت زابل می‌گویند که والی این ولایت از یک حمله انتحاری و انفجار بمب جاسازی شده در یک موتر، جان سالم به‌در برده‌است.
شریف‌الله ناصری، سخنگوی والی زابل، گفت که این حمله صبح دیروز در قلات مرکز این ولایت، رخداده که هدف آن سوءقصد به جان محمد اشرف ناصری والی این ولایت بوده است.
سخنگوی ولایت زابل همچنین گفت که در این رویداد به والی زابل آسیبی نرسیده است اما محافظان امنیتی آقای ناصری، زخمی شده اند.
سخنگوی والی زابل تایید می‌کند که ابتدا بمب جاسازی شده در یک موتر در مسیر راه آقای ناصری در فاصله کم از بیمارستان مرکزی، منفجر شد و سپس یک مهاجم انتحاری خود را در نزدیک موتر آقای ناصری منفجر ساخت.
محمد اشرف ناصری والی زابل پس از این رویداد گفت که در این حمله انتحاری دو محافظ امنیتی‌اش و یک کودک زخمی شده اند.
در همین حال روغ لیونی، فرمانده پولیس زابل گفت که در حمله انتحاری در نزدیکی بیمارستان مرکزی این ولایت، یک دکتر نیز کشته شده است.
شاهدان عینی گفته‌اند که والی زابل به همراه تعدادی از مهمان‌های خارجی در حال عبور از مقابل ساختمان بیمارستان مرکزی این ولایت بود که صدای انفجار شنیده شد.
گفته شده است که شدت این انفجار به حدی قوی بود که صدای آن در فاصله‌های دورتر از محل رویداد شنیده شد، و شیشه‌های ساختمان های اطرف محل رویداد را شکسته است.
تاکنون مسوولیت این رویداد را کسی به عهده نگرفته است.
زابل از ولایت‌های نا آرام و هم مرز با پاکستان در جنوب افغانستان موقعیت دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.