فرماند‌هان ارتش پاکستان و امریکا گفت‌وگو کردند

- ۱۷ حمل ۱۳۹۲

ستاد فرماندهی ارتش پاکستان اعلام کرد: اشفاق پرویز کیانی فرمانده ارتش این کشور و یکی از فرماندهان ارشد ستاد مرکزی ارتش امریکا در نشستی مشترک درباره موضوع روند صلح در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
ارتش پاکستان روز شنبه در اطلاعیه‌یی افزود: لوید آوستین فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا با اشفاق پرویز کیانی و خالد شمیم وائین فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان در مقر اصلی فرماندهی این نیرو در شهر راولپندی در حومه اسلام آباد پیرامون روند پیشبرد صلح در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این اطلاعیه آمده، این اولین سفر رسمی لوید آوستین به پاکستان پس از تصدی پست فرماندهی ستاد مرکزی ارتش امریکا در ماه دسمبر سال گذشته میلادی می‌باشد.
آوستین و فرمانده ارتش پاکستان در نشستی مشترک درباره مسایل مورد علاقه دوجانبه، تعاملات نظامی با تاکید بر تقویت راهکار همکاری‌های دو سویه گفت‌وگو کردند.
این جنرال امریکایی همچنین در دیدار با خالد شمیم وایین فرمانده ستاد مشترک ارتش پاکستان بر اهمیت مسائل مربوط به دو کشور و منافع متقابل تاکید کرد.
در همین حال رسانه‌های محلی پاکستان گزارش دادند: لوید آوستین در نشست با مقامات عالی رتبه ارتش پاکستان از جمله آصف یاسین ملک قائم مقام وزارت دفاع این کشور از تمایل ارتش امریکا به همکاری پاکستان در زمینه عملیات‌های جاری علیه گروه‌های شبه نظامی در افغانستان سخن گفته است.
در نشست جنرال ارشد امریکایی با مقامات عالی رتبه نظامی پاکستان مسائل و امور دوجانبه اسلام آباد – واشنگتن از جمله بحث های مرتبط با امنیت مشترک، فعالیت گروههای شبه نظامی و اقدام برای بهبود مسائل امنیتی در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان با همکاری نیروهای بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این دیدارها دو طرف بر ادامه انجام دیدارهای دوجانبه به منظور دسترسی به اهداف مشترک و تقویت همکارهای نظامی بین ارتش پاکستان و امریکا تاکید کردند.
گفتنی است، این دومین سفر فرماندهان امریکایی به پاکستان در طول یک هفته گذشته بشمار می رود.
روز سه شنبه هفته گذشته جوزف اف دانفورد فرمانده نیروهای بین المللی کمک به امنیت افغانستان (ISAF) در شهر راولپندی با اشفاق پرویز کیانی فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد.
دیدار مقامات عالی رتبه نظامی پاکستان و با فرماندهای ستاد مرکزی ارتش امریکا و نیروهای آیساف درحالی صورت می‌گیرد که روابط کنونی کابل و اسلام آباد براثر حملات مرزی اخیر توسط پاکستان بر مناطق شرقی افغانستان تشدید شده است، موضوعی که برای امریکا از لحاظ تنش و بی ثباتی در منطقه در زمانی که نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) قصد خروج از افغانستان را دارند، موجب نگرانی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.