۱۱ کودکِ فرماندهان طالبان در کنر کشته شدند

- ۱۸ حمل ۱۳۹۲

مقام‌های محلی در ولسوالی شیگل ولایت کنر می‌گویند که در یک عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و نیروهای خارجی دست‌کم یازده مخالف مسلح دولت به شمول فرماندهان محلی طالبان کشته شده اند.
عبدالظاهر، ولسوال شیگل ولایت کنر گفت که در این عملیات، خانه علی‌خان یک فرمانده محلی طالبان، بمباردمان شد و بر علاوه اعضای مهم گروه طالبان، یازده کودک نیز در این حادثه قربانی شدند.
شاهدان عینی گفته‌‌اند که اجساد ده کودک را دیده اند که تظاهرکننده‌گان خشمگین آن‌ها را روی شانه‌های خود به مقر ولسوالی شیگل انتقال می‌دادند.
مقام‌های محلی به خبرنگاران گفته اند که کودکان کشته شده، فرزندان طالبان مسلح بودند و در خانه‌هایی نگهداری می‌شده اند که از آن نیروهای امنیتی هدف حمله و شلیک قرار گرفته اند.
یک مقام محلی در کنر گفت که طالبان از این کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده اند.
ولسوال شیگل افزود که در عملیات ناتو، ۶ زن نیز زخمی شده و آن‌ها به بیمارستان مرکزی اسعدآباد کنر منتقل شده اند. او گفت که خانه علی‌خان پیشتر از این از سوی فرماندهان محلی طالبان از جمله قاری حنیف به عنوان قرارگاه استفاده شده است.
در همین حال، واصف الله واصفی سخنگوی والی کنر گفت که این عملیات روز شنبه توسط نیروهای امنیتی افغان و به همکاری ناتو سازماندهی شد که در نتیجه آن یازده عضو گروه طالبان کشته و بیش از ده تن دیگر زخمی شدند.
آقای واصفی گفت که در این عملیات چهار افسر اداره امنیت ملی نیز زخمی شده اند که وضعیت آن‌ها وخیم گزارش شده است. همچنین گزارش شده که یک سرباز امریکایی هم در عملیات روز گذشته در کنر جان باخته است.
نیروهای بین‌المللی گفته اند که در این عملیات یک کارمند غیرنظامی امریکایی کشته شده و نیروهای هوایی آنها به درخواست قوای ایتلاف، در عملیات سهم گرفتند.
دین آینرت، یک سخنگوی آیساف گفت: «ما می‌دانیم که چندین شورشی کشته شده‌اند. ما همچنین اطلاع داریم که در این حمله غیر نظامیان زخمی شده اند، اما به تازه‌گی اتهام کشته شدن غیر نظامیان نیز مطرح شده است. آیساف موضوع تلفات غیر نظامیان را بسیار جدی می‌گیرد و در حال حاضر مشغول بررسی جزییات بیشتر این حادثه هستیم.»
وزارت امور داخله افغانستان نیز با پخش خبرنامه‌یی از کشته شدن ۶ تن به شمول دو فرمانده طالبان در روستای «سنو دره» از مربوطات ولسوالی شیگل ولایت کنر خبر داده اند.
وزارت داخله می‌گوید که در این عملیات دو فرمانده طالبان به نام های گل‌رئوف و علی‌خان به همراه چهار همکار دیگرشان کشته شده اند. وزارت داخله تایید می‌کند که در این رویداد سه پسر علی‌خان فرمانده طالبان محلی نیز کشته شده اند.
در خبرنامه وزارت داخله آمده است که این دو فرمانده محلی طالبان بیشتر فعالیت‌های هراس افگنی را سازماندهی می‌کرده اند که با کشته‌شدن آنها وضعیت امنیت ولسوالی شیگل کنر بهبود خواهد یافت.
ولایت کنر در شرق کشور از ولایاتی نا امنی است که افغانستان را از طریق خط دیورند با پاکستان وصل می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.