وردک: اگر عنوان کتابی غلط باشد استعفا می‎‌دهم

- ۱۸ حمل ۱۳۹۲

اعضای مجلس سنا از وزیر معارف به دلیل این که اشتباه‌های فاحش املایی و انشایی در کتاب‎های درسی این وزارت وجود دارد، به شدت انتقاد کردند.
برخی سناتوران گفته اند که حتا در عناوین کتاب‌های تعلیمی این وزارت، اشتباه‌های املایی و چاپی به مشاهده می‌رسد.
آن‎ها تأکید کرده اند که به خاطر اصلاح این کتاب‎ها، اگر کاری صورت نگیرد، به اعتبار معارف کشور صدمۀ جدی وارد خواهد شد.
حافظ عبدالقیوم یک عضو مجلس سنا گفت: از همه بیشتر نگران‌کننده برای ما، مساله‌یی بود که یکی از سناتوران تصویری نشان داد؛ در عناوین دو کتاب، به جای جیالوژی، جیولرجی نوشته شده بود و به عوض اجتماعیات، اجمتاعیات نوشته گردیده بود.
همچنان، مولوی محمود دانشجو عضو دیگر این مجلس گفت: بیشتر کتاب‌ها در حاشیه و متن غلطی داشته و حتا عنوان آن‌ها هم اشتباه است که باید مرفوع گردد.»
اما وزیر معارف این اظهارات سناتوران را به شدت رد می‎کند.
آقای وردک در پاسخ به این انتقادها گفت: برخی حلقات می‌خواهند، از طریق انترنت و شبکه‌‎های اجتماعی بر ضد وزارت معارف تبلیغات سوء کند.
او گفت که این تبلیغات سوء به وسیلۀ کسانی صورت می‌گیرد که در گذشته در سوختاندن مکاتب و مسموم کردن شاگردان دست داشتند.
او تصریح کرد: «این‌ها کسانی هستند که مکاتب را آتش می‌‎زدند، در ولایت قندهار به روی دختران تیزاب پاشیدند و سال گذشته دو هزار شاگرد را مسموم ساختند. آنان به این کارها اکتفا نکرده و به اختطاف و کشتار مأموران معارف پرداختند. حالا کوشش می‌کنند که از طریق شبکه‌های اجتماعی انترنتی مانند فیسبوک تبلیغات زهرآگین و دور از حقیقت را پخش کنند. همچنان، به توطیه‌ها، تهدیدها و دسیه‌ها آغاز کرده اند.»

وزیر معارف گفت که اگر از سوی وزارت معارف، نام کدام کتابی غلط چاپ شده باشد، وی حاضر است، از سمتش استعفا بدهد.
در این حال، وزیر معارف تعهد کرد که در بخش حل مشکلات معارف تلاش می‌کند و تا دو سال دیگر برای دو میلیون کودک که در حال حاضر از رفتن به مکتب محروم هستند، زمینۀ آموزش را مساعد خواهد ساخت.
آقای وردک همچنان گفت: در جریان سال روان حدود یک و نیم میلیون کودک در مکاتب جذب خواهند شد و نزدیک به ۶۵۰ موسسۀ جدید تعلیمی نیز اعمار خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.