در ماه جاری میلادی بیشترین تعداد نظامیان امریکایی خارج می‌شوند

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

یکی از فرماندهان نیروهای امریکایی در افغانستان اعلام کرد که تا پایان ماه جاری میلادی قرار است بیشترین تعداد تفنگداران امریکایی و همچنین تجهیزات نظامی امریکا از افغانستان خارج شود.
به گزارش ان بی سی، جنرال دیوید برگر فرمانده تفنگداران دریایی امریکا در افغانستان اعلام کرد: بیشترین تعداد تفنگداران امریکایی قرار است در ماه جاری میلادی از افغانستان خارج شوند.
وی در گفت‌وگویی تلفنی که دیروز از افغانستان با شبکه ان بی سی داشت، تأکید کرد که در مقایسه با ماه‌های گذشته در سال ۲۰۱۲ میلادی قرار است بیشترین تعداد نظامیان امریکایی در ماه اگوست از افغانستان خارج شوند.
حدود سه سال پیش بیش از ۱۰ هزار تفنگدار دریایی امریکایی به ولایت هلمند افغانستان اعزام شدند که بنا به اعلام این فرمانده امیکایی قرار است به زودی بخش اعظمی از آنها خاک این کشور را ترک کنند.
برگر در ادامه این مصاحبه تأکید کرد: اینکه چه تعدادی دقیقا قرار است از افغانستان خارج شوند و کجا قرار است مستقر شوند.
هنوز مشخص نیست، اما به هر طریق این اتفاق تا سه هفته آینده خواهد افتاد و احتمالا حدود دو سوم از نیروها دیگر در افغانستان نخواهند بود.
وی افزود: علاوه بر تفنگدارای دریایی امریکا، تجهیزات نظامی بسیار زیادی نیز قرار است در ماه جاری میلادی از افغانستان خارج شود.
بنا بر این گزارش، انتظار می رود تا پایان امسال حدود ۲۳ هزار نفر از نظامیان امریکایی از افغانستان خارج شوند.
نیروهای ناتو نیز اعلام کرده اند که تا سال ۲۰۱۴ قرار است به ماموریت خود در این کشور پایان دهند.
سال گذشته نیز باراک اوباما رییس جمهوری امریکا دستور داد تا ۱۰ هزار نفر از نظامیان امریکایی خاک افغانستان را ترک کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.