نگرانی مجلس نماینده‌گان از وجود فساد در این مجلس

- ۲۶ حمل ۱۳۹۲

دست کم ۸۰ عضو مجلس نماینده‌گان که در معاملات پولی برای دادن رای به وزیران کابینه دست دارند، شناساسی شده اند.
یکی از اعضای مجلس نماینده‌گان گفته است که مدارک و شواهد کافی درباره این افراد وجود دارد؛ اما او از افشای نام آنان خود داری می‌کند. در همین حال، نشست روز گذشته مجلس برای بحث در این باره، به گونۀ سری و به دور از دوربین‌های رسانه‌ها برگزار شد.
اعضای مجلس نماینده‎گان اتهامات معامله گری‌های پولی را بر این مجلس شرم‌آور می‌دانند و می‌گویند که باید مجلس نماینده‌گان برای احیایی دوبارۀ جایگاه‌اش تلاش کند؛ چنانچه نشست عمومی روز گذشته مجلس سری اعلام شده، تا نماینده‌گان بتوانند به گونۀ آزادانه موارد اتهامات بر نماینده‌گان را بررسی نمایند.
میرویس یاسینی، معاون اول مجلس نماینده‌گان گفت: ” مجلس امروز به صورت سری برگزار می‌شود، ما از تمام رسانه‌ها و مطبوعات خواهش می‌کنم که کامره‌های خود را خاموش کنند.”
درهمین حال، یک عضو مجلس نماینده‌گان تائید می‌کند که فهرست دست کم ۸۰ تن از اعضای این مجلس که در معامله گری‌های پولی دست دارند، با اسناد و شواهد آماده شده است؛ اما این عضو مجلس از افشای نام آنان خود داری کرده است.
عبدالودوود پیمان، عضو مجلس نماینده‌گان به تلویزیون۱ گفت: “ما امروز نام بعضی از نماینده‌گان را لیست گرفتیم و تعداد شان مشخص است، برای شان می‌گویم که جلوگیری کند و اگر نکرد، قرار است که این لست را هم به شما و هم به دیگر جراید کابل بدهیم که تمام مردم افغانستان بفهمد.”
سمیع الله صمیم، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان گفت: “همیشه هر فساد که صورت گرفته، من فکر می‌کنم یا در خانه وزیر صورت گرفته و یا در دفتر کار وزیر و یا در کدام دفتر دیگر صورت گرفته است. لذا بهترین لیست و پاکترین لیست در اختیار کابینه آقای کرزی و خود شخص رییس جمهور کرزی قرار دارد، آنها بهتر از پارلمان افغانستان می‌فهمد که کی‌ها در فساد آلوده است.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.