کرزی به اروپا رفت

- ۰۸ ثور ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی برای امضای توافقنامه همکاری‌های درازمدت با کشورهای فنلند و دنمارک، عازم اروپا شد.
آقای کرزی در این سفر با فنلاند و دانمارک موافقتنامه همکاری‌های درازمدت امضا خواهد کرد و همچنین برای تقویت روابط افغانستان و استونی به آن کشور سفر خواهد کرد.
ریاست جمهوری افغانستان با پخش خبرنامه‌یی گفته است که حامد کرزی قبل از ظهر روز گذشته در راس یک هیات بلند رتبه دولتی به اروپا رفت.
افغانستان در سال گذشته میلادی با شماری از کشورهای اروپایی و متحدان غربی خود توافقنامه همکاری های درازمدت و پیمان های راهبردی امضا کرده است.
در خبرنامه ریاست جمهوری همچنین آمده که قرار است آقای کرزی امروز در دیداری با مقام‌های عالی رتبه فنلندی، سند موافقتنامه همکاری های درازمدت میان افغانستان و فنلند را امضا کند.
سفر به کپنهاگ، پایتخت دنمارک نیز در برنامه سفر رییس جمهور کرزی به اروپا است و قرار است دو کشور روی همکاری های درازمدت توافق کنند.
دفتر ریاست جمهوری می‌‎گوید که آقای کرزی در این سفر خود، به کشور استونی نیز سفر می‌کند. هدف سفر رییس جمهوری به استونی تلاش برای گسترش روابط میان دو کشور عنوان شده‌است.
دولت افغانستان تاکنون با امریکا، هند و برخی از کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی پیمان راهبردی امضا کرده‌است.
مقام‌های افغان امضای پیمان‌ها و موافقتنامه‌های راهبردی با سایر کشورها را تضمینی برای حمایت پایدار جامعه جهانی از افغانستان پس از تکمیل ماموریت نظامی ناتو در سال ۲۰۱۴ می‌دانند.
رییس جمهوری افغانستان در سال ۲۰۱۲ میلادی در سفر پنج روزه به شماری از کشورهای اروپایی، با آلمان، ایتالیا، بریتانیا و فرانسه سند همکاری های درازمدت امضا کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.