فراغت چهل بانو، از یک دوره آموزش خبرنگاری در ولایت هرات

- ۱۰ ثور ۱۳۹۲

چهل بانوی علاقمند به رشته خبرنگاری در ولایت هرات، پس دو ماه آموزش اساسات خبرنگاری، روز شنبه هفته جاری، سند فراغت شان را دریافت کردند.
به گزارش روزنامه ماندگار به نقل از خبرگزاری بخدی قدیر شاهین خبرنگار و مسوول برگزاری این برنامه در ولایت هرات می گوید که در این ورکشاپ ۴۰ بانوی علاقمند به رشته خبرنگاری اشتراک کردند.
آقای شاهین تاکید کرد که اکثر شرکت کننده‌گان در این دوره آموزشی، دانشجویان دانشگاه و دانش آموزان معارف بودند.
این دوره آموزشی موسوم به زنان و رسانه از سوی موسسه خدماتی پیشرو (وی اس او) و بنیاد جامعه باز افغانستان راه اندازی شده بود.
در این دوره آموزشی اساسات خبرنگاری نوین، تدوین ایدت صدا و تصویر و دوبلاژ به صورت عملی و نظری برای دانش آموزان تدریس شده است.
مسوولان این برنامه می گویند که هر چند این برنامه ها به عنوان پروژه های کوتاه مدت راه اندازی می شود، اما تداوم آن، روی افزایش توانمندی زنان، و بالا رفتن سطح آگاهی آنان از فن خبرنگاری، موثر است.
از سوی دیگرمحی الدین نوری، مسوول مطبوعات دولتی در ولایت هرات راه اندازی این برنامه ها را گام ارزنده برای ظرفیت سازی به بانوان در رشته خبرنگاری خوانده است.
آقای نوری گفت که شماری از رسانه های محلی به خصوص رسانه های دولتی ولایت هرات به بانوان مسلکی و آگاه امور خبرنگاری نیازمند است.
همچنان بانوان اشتراک کننده این ورکشاپ از برگزاری این دوره آموزشی اظهار خرسندی کرده و خواستار تداوم این چنین برنامه ها در هرات شده اند.
سپوژمی صاحب زاده، یک تن از اشتراک کننده های این ورکشاپ می گوید، با اینکه رسانه ها در چند سال گذشته رشد قابل توجهی داشتند، اما فضای کاری در رسانه های محلی، تاهنوز برای زنان مناسب نیست.
فعالیت بانوان خبرنگار و فارغان رشته خبرنگاری از دانشگاه هرات در چند سال گذشته امیدواری‌هایی را برای افزایش فعالیت زنان در رسانه‌ها به وجود آورده است.
در حال حاضر بیش از ۳۰ رادیو و تلویزیون محلی در ولایت هرات فعالیت دارند.
کمبود نیروی مسلکی و آموزش دیده از مشکلات اصلی رسانه ها در این ولایت خوانده شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.