نظامیان پاکستانی دوباره به ساختن تأسیسات نظامی در خاک افغانستان پرداختند

- ۱۴ ثور ۱۳۹۲

مقام‌های محلی ولایت کنر می‌گویند که نیروهای پاکستانی در ولسوالی ناری این ولایت، یک کیلومتر پیشروی کرده و به سرعت اقدام به ایجاد تأسیسات نظامی در خاک افغانستان کرده اند.
سیدفضل الله وحیدی والی کنر گفته است که صبح روز شنبه برای نیروهای نظامی افغانستان دستور داده تا مانع پیشروی ملیشه‌های پاکستانی شوند.
این درحالی است که تا اکنون از هیچ اقدام نظامیان کشور علیه پیشروی جدید پاکستان در این ساحه گزارش نشده است.
حاجی میاه حسن عادل رییس شورای ولایتی کنر می‌گوید که نظامیان پاکستانی در منطقۀ «باتاشجنگ» ولسوالی ناری کنر از مرز عبور کرده و به شدت مشغول ساختن تأسیسات نظامی در خاک افغانستان می‌باشند.
وی گفت که مردم این مناطق با مراجعه به دفتر شورای ولایت گفته اند که آمادۀ دفاع از خاک خود هستند و نخواهند گذاشت تا نیروهای پاکستانی خاک آنان را اشغال کنند.
به گزارش بست باستان، برخی منابع موثق می‌گویند که در ولسوالی‌های دانگام و سرگانو ولایت ننگرهار نیز نظامیان پاکستان از مرز عبور کرده و به ساختن تاسیسات نظامی اقدام کرده اند.
به اساس گفته‌‎های مقامات محلی، نظامیان پاکستان در منطقۀ گوسری ولسوالی گوشتۀ ولایت ننگرهار حدود ۴۵ کیلومتر پیشروی مرزی کرده اند که در آن تأسیسات پخته و اساسی را نیز ساخته اند.
در این منطقه شب پنج شنبه درگیری شدید میان نیروهای نظامی افغان و ملیشه‌های پاکستانی به وجود آمد که در آن یک سرباز افغان کشته و سه تن نیز زخمی شدند.
صبح روز گذشته غلام مجتبی پتنگ وزیر داخله کشور نیز به ولسوالی گوشته رفت تا از سربازان در این سرحد بازدید کند.
رییس‌جمهور کرزی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشتۀ خود گفت که وزیر داخله در ننگرهار از خانوادۀ شهید قاسمی که در نبرد با نظامیان پاکستان شهید شده است، نیز دلجوی خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.