هشدار افغانستان به پاکستان: مسوول پیامدهای تنش‌ها شما خواهید بود!

- ۱۶ ثور ۱۳۹۲

وزارت خارجۀ افغانستان روز دوشنبه درست چند ساعت پس از بروز یک درگیری تازه در مرز با پاکستان، به این کشور هشدار داد در صورت تکرار این درگیری‌ها، عواقب آن را خواهند دید.
‌ این درگیری، تازه‌ترین نشانۀ افت چشمگیر روابط این دو متحد مهمِ امریکاست و در فاصله چند روز به آغاز انتخابات عمومی پاکستان صورت گرفته است.
وزارت امور خارجۀ افغانستان در تندترین لحنی که تا به حال در این درگیری‌ها استفاده شده است،‌ اعلام کرد در صورتی که «نیروهای پاکستانی حملات بی‌دلیل بیشتری انجام دهند، پاکستان مسوول عواقب آن خواهد بود.»
این حادثه واکنش‌های تندی در کابل به همراه داشت و هزاران نفر با حضور در خیابان‌ها شعارِ «مرگ بر پاکستان» سر دادند.
مقامات دولت افغانستان می‌گویند این درگیری زمانی رخ داده که نیروهای پاکستانی قصد داشتند یکی از حفاظ‌های مرزی را در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار دوباره ایجاد کنند.
همچنان، وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه کاردار سفارت پاکستان در کابل را احضار کرد و اعتراض خود را به حملۀ روز گذشتۀ نیروهای پاکستانی به اطلاع وی رساند.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌یی اعلام کرد: «آقای عزیزالدین احمدزاده مدیر کل ادارۀ اول سیاسی وزارت امور خارجه صبح دیروز با آقای شاه نظر آفریدی کاردار پاکستان در کابل در وزارت امور خارجه دیدار کرد».
براساس این بیانیه، «آقای احمدزاده اعتراض شدید دولت افغانستان را به حمله بی‌دلیل صبح امروز(دیروز) نیروهای پاکستانی که هم از سلاح‌های سبک هم از سلاح‌های سنگین بر ضد نیروهای افغان نزدیک خط دیورند در ولسوالی گوشته ولایت ننگرهار استفاده کردند، به آقای آفریدی ابلاغ کرد».
در این بیانیه خاطر نشان شده هیچ یک از نیروهای افغان در این حادثه که در ساعت هشت و بیست دقیقه صبح به وقت محلی روی داد، آسیب ندیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.