از ترور استاد خلیلی جلوگیری شد خلیلی هدف عمدۀ طالبان است

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

اداره امنیت ملی افغانستان خبر داده است که یک گروه مهاجمان مسلح را که قصد داشتند روز گذشته بر ساختمان شورای ملی و خانه معاون دوم ریاست‌جمهوری حمله کنند، دستگیر کرده است.
ریاست امنیت ملی افغانستان روز گذشته، اعلام کرد که پنج مهاجم انتحاری را پیش از حمله در ناحیه اول شهر کابل بازداشت کرده است. به گفته امنیت ملی افغانستان، این افراد قصد داشتند روز گذشته به طور همزمان بر پارلمان و خانه محمد کریم خلیلی، معاون دوم رییس جمهور حمله کنند.
خانه محمد کریم خلیلی در فاصله ۲۰۰ متری از ساختمان پارلمان افغانستان قرار دارد. پیش از این، در ماه ثور نیز تروریست‌ها تلاش کردند تا خانه کریم خلیلی را هدف قرار دهند؛ اما پیش از حمله دستگیر شدند.
امنیت ملی افغانستان به رسانه‌ها گفته است که چهار تن از دستگیرشده‌گان تبعه افغانستان و یک تن دیگر تبعه پاکستان می‌باشند.
بر اساس تصاویر منتشر شده توسط امنیت ملی، مقدار زیادی مهمات جنگی به شمول راکت انداز، نارنجک، کمربندهای انتحاری و اسلحه اتومات پیکا از دستگیرشده‌گان به دست آمده است. امنیت ملی گفته است در صورتی که این افراد موفق به حمله می‌شدند، واقعه خونینی در شهر کابل رخ می‌داد.
این نخستین بار نیست که طرح ترور محمد کریم خلیلی معاون دوم رییس‌جمهوری خنثا می‌شود؛ چند ماه پیش نیز امنیت ملی از ترور آقای خلیلی جلوگیری کرده بود.
ادارۀ امنیت ملی افغانستان پیش از این گفته بود که افراد وابسته به جریان مقاومت، مورد توجه زیاد مخالفان مسلح قرار دارند که یکی از این افراد استاد خلیلی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.