رییس مجلس سنا: لودین شخصیت‌کشی می‌کند

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

رییس مجلس سنای افغانستان، ادارۀ عالی مبارزه با ارتشا و فساد اداری را متهم به «شخصیت کشی» کرده و گفته است که این اداره یک «پروژۀ سیاسی برای بی‌ثباتی» کشور است.
فضل هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا روز گذشته در جلسۀ عمومی این مجلس، داکتر عزیز الله لودین رییس ادارۀ عالی مبارزه با فساد را متهم کرد که گویا تلاش دارد با وارد کردن اتهام فساد اداری به عمر زاخیلوال وزیر مالیه، شخصیت او را زیر سوال ببرد.
ادارۀ عالی مبارزه با ارتشا و فساد اداری، اخیراً از رییس‌جمهور کرزی و دادستانی کل افغانستان خواست به دلیل فساد میلیون دالری عمر زاخیل‌وال وزیر مالیۀ کشور، وظیفۀ او را به حالت تعلیق در آورند.
این درخواست عزیزالله لودین تاکنون از جانب دادستانی کل و ریاست‌جمهوری افغانستان پذیرفته نشده است.
فضل هادی مسلمیار می‌گوید که مجلس سنا اجازه نمی‌دهد که ادارۀ مبارزه با فساد در مورد شخصی که تا هنوز جرمش از سوی
دادستانی کل تایید نشده است، ابراز نظر کند.
آقای مسلمیار، این کار ادارۀ مبارزه با فساد اداری را یک پروژۀ سیاسی خواند که هدف آن بی‌ثباتی کشور است.
رییس مجلس سنا همچنان گفت که در یازده سال گذشته فساد اداری در ادارات دولتی به اوج خود رسیده، اما کسی نیست که جلو متهمین به فساد اداری را بگیرد و برای محاکمه آن‌ها را به مراکز عدلی و قضایی کشور معرفی کند.
به گفتۀ او، در تمام موضوعات روز و به خصوص در فساد اداری دست معاونین و وزرای کابینه رییس‌جمهور کرزی دخیل است. اما شماری دیگر از اعضای مجلس سنا، برخلاف نظر رییس این مجلس، حکومت و دادستانی کل را نسبت به پروندۀ فساد میلیون‌ دالری حضرت عمر زاخیل‌وال وزیر مالیه بی‌تفاوت خواندند و خواستار بررسی جدی و دقیق این موضوع شدند.
اخیراً رسانه‌ها گزارش دادند که حضرت عمر زاخیل‌وال وزیر مالیۀ افغانستان پول‌ هنگفتی را به حساب‌های بانکی‌ خود و نزدیکانش به بیرون از کشور انتقال داده است.
اما آقای زاخیل‌وال این اتهامات را سیاسی خوانده و گفته است که پول‌های بانکی‌ او شخصی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.