انگلیس: شماری از سربازان‌مان تا سال ۲۰۱۵ در افغانستان خواهند ماند

- ۲۴ ثور ۱۳۹۲

فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد: تعدادی از نظامیان این کشور باید تا سال ۲۰۱۵ در افغانستان بمانند، تا اطمینان حاصل کنند که خروج نیروها از این کشور به درستی انجام می‌شود.
هاموند در پارلمان انگلیس اعلام کرد عملیات رزمی تا آخر سال ۲۰۱۴ پایان خواهد یافت، ولی ماموریت‌های نهایی «تعداد نسبتاً کمی» از نیروها تا حداکثر نه ماه تمدید خواهد شد.
نظامیان انگلیسی در حال حاضر حدود شش ماه در افغانستان خدمت می‌کنند، ولی نیروهایی که ماه اکتبر امسال مستقر می‌شوند، به مدت هشت ماه در این کشور خواهند ماند.
هاموند افزود: «علت این تصمیم، مشخص و مبتنی بر توصیۀ فرماندهان نظامی است».
وزیر دفاع انگلیس گفت یک علت، «هماهنگی بهتر ماموریت‌های نهایی با رویدادهای مهم در دوره انتقالی همچون انتخابات ریاست جمهوری بهار سال ۲۰۱۴ در افغانستان» است.
وی خاطر نشان شد تمدید این ماموریت‌ها همچنین لزوم آموزش و استقرار یک تیپ دیگر را به منظور پوشش دادن دو ماه آخر سال ۲۰۱۴، برطرف می‌کند.
این اقدام باعث می‌شود فقط به دو تیپ دیگر پیش از خروج نیروهای انگلیسی از افغانستان در سال ۲۰۱۵ نیاز باشد.
پس از پایان عملیات رزمی، چند صد سرباز تا سال ۲۰۱۵ در ولایت هلمند در جنوب افغانستان خواهند ماند تا فرایند بازگرداندن تجهیزات باارزش را به انگلیس تکمیل کنند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است تعداد نظامیان این کشور در افغانستان تا پایان امسال، از نه هزار و ۵۰۰ نفر در دوران اوج آن به حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.
هاموند گفت تعداد نیروهای انگلیسی در افغانستان تا پایان این ماه حدود هفت هزار و۹۰۰ نفر خواهد بود.
نیروهای انگلیسی از زمان آغاز جنگ در افغانستان در سال دو هزار و یک تاکنون در هلمند مستقر بوده اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، در مجموع ۴۴۴ نظامی انگلیسی تاکنون در افغانستان کشته شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.