وزیر خارجۀ آلمان در نشست گروه تماس در بارۀ افغانستان: افغانستان را فراموش نمی‌کنیم

- ۲۴ ثور ۱۳۹۲

پس از گذشت چهار سال، گروه تماسِ افغانستان روز سه شنبه برای نخستین‌بار در آلمان نشستی داشت. گیدو وستروله وزیرخارجۀ آلمان به افغانستان وعدۀ حمایت‌های بیشتر داد و همچنان خواهان انجام اصلاحات در این کشور شد.
گیدو وستروله، وزیرخارجه آلمان به حکومت افغانستان خاطرنشان کرد که جد وجهدهای بیشتری انجام دهد و همچنان اصلاحات را در عمل پیاده سازد.
وستروله روز سه شنبه در یک کنفرانس بین‌المللی در برلین خواهان یک مبارزه توانمند علیه فساد، حمایت از حقوق زنان و اقلیت‌ها و همچنان انتخابات ریاست‌جمهوری منصفانه و شفاف در سال آینده شد. وی اذعان نمود که «صرف یک پروسۀ سیاسی برای آشتی بین افغان‌ها می‌تواند یک صلح دایمی را تأمین کند».
وستروله این مطالب را در کنفرانس گروه تماس بین‌المللی افغانستان اظهار داشت که در آن نماینده‌گان ویژۀ برای افغانستان از بیش از ۵۰ کشور جهان شرکت کرده بودند.
وستروله در مورد حمایت جمهوری آلمان از افغانستان بعد از سال ۲۰۱۴ اطمینان داد. او وعده نمود که «ما افغانستان را فراموش نمی‌کنیم».
در این همایش به ویژه به کمک‌ها در ساحۀ بازسازی ملکی و همچنان تقاضاها برای حکومتداری خوب پرداخته شد. قرار بر آن است که در ماه اپریل ۲۰۱۴، در افغانستان جانشینی برای حامد کرزی انتخاب شود. جاوید لودین، معاون پیشین وزارت خارجۀ افغانستان اطمینان داد که یک «انتخابات اعتماد برانگیز و منصفانه» صورت می‌گیرد. این دیپلومات افزود که « غیر از این بدیلی وجود ندارد». او گفت که این انتخابات یک فرصت مهم برای آینده کشورش می‌باشد.
دراین کنفرانس از ۳ سرباز گرجستانی تذکار به عمل آمد که درجزو نیروهای آیساف خدمت می‌کردند و روز سه شنبه براثر یک حمله طالبان درجنوب افغانستان جان‌های شان را از دست دادند.
وستروله همچنان از دوسرباز نیروهای ویژۀ اردوی فدرال آلمان یادبود نمود که در آغاز ماه می در افغانستان کشته شده اند. او گفت، راهی که در افغانستان فراروی ما قرار گرفته، بسیار دشوار می‌باشد.
برای نخستین بار در این مذاکرات جیمز دوبینز، فرستاده ویژه ایالات متحده امریکا برای افغانستان وپاکستان نیز شرکت کرده بود. گروه تماس افغانستان قریب هرچهار ماه یک بار اجلاس می‌کند. از اپریل سال ۲۰۰۹ بدین‌سو ، این نخستین اجلاس این گروه است که در آلمان صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.