پنتاگون: جنگ با تروریسم در افغانستان تا ۲۰ سال دیگر ادامه می‎یابد

- ۲۸ ثور ۱۳۹۲

با وجود آنکه القاعده در خاورمیانه و آسیا تضعیف شده، اما وزارت دفاع امریکا معتقد است که «جنگ علیه ترور» همچنان ادامه دارد، به طوری که مقام‌های پنتاگون پیش‌بینی کردند این ماموریت تا ۲۰ سال دیگر نیز ادامه می‌یابد.
مایکل شیهان، معاون وزیر دفاع امریکا در امور عملیات ویژه در جلسۀ کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: پنتاگون قصد ندارد تا از نظارت بر جنگ ۱۲ ساله در افغانستان دست بکشد، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که مقابله با تروریسم در این کشور حداقل ۱۰ تا ۲۰ سال آینده نیز ادامه یابد.
با وجود آنکه باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا اعلام کرده، آخرین نیروهای امریکایی در سال ۲۰۱۴ میلادی از افغانستان خارج می‌شوند، اگر اظهارات این مقام مسوول امریکایی در وزارت دفاع و سایر مقام‌های این کشور حقیقت داشته باشد، جنگ علیه تروریسم تا سال ۲۰۳۰ میلادی در افغانستان ادامه می‌یابد.
برخی از سناتورهای امریکایی اعلام کردند که به دلیل وسعت منطقه و افزایش اقدامات تروریستی در منطقه شمال آفریقا مقابله با اقدامات تروریستی باید به سرعت تغییر کند به طوری که برخی از قانون‌گذاران امریکایی اعلام کردند که بر اساس قانون رسمی دفاع ملی سال ۲۰۱۲ به رییس‌جمهور امریکا این امکان داده شده تا علاوه بر مقابله و هدف قرار دادن تروریست‌های خارجی، تروریست‌های مظنون را نیز هدف قرار داد.
لیون پانه‌تا، وزیر دفاع سابق امریکا اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی گفته بود، در حال پیروزی در مقابله و جنگ سخت با القاعده هستند.
با وجود آنکه اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده در دوم ماه می سال ۲۰۱۱ در پاکستان کشته شد و تا حدودی این اقدام باعث ضعف القاعده در پاکستان و افغانستان شده، اما سازمان سیا و وزارت دفاع امریکا همچنان به حملات خود برای تضعیف القاعده و نیروهای مرتبط با این گروه شبه‌نظامی ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.