نیرویی به نام تی.ان.تی

- ۲۸ ثور ۱۳۹۲

بخش نخست
تی.ان.تی توانایی است؛ توانایی بس سازنده و خدادادیِ ذهن. همۀ انسان‌های موفق، دانسته یا ندانسته از این قدرت استفاده کرده‌اند؛ زیرا موفقیت بدون آن حاصل نمی‌گردد. جان کلام این‌که، آن‌چه به شکل افکار و احساسات در ذهن خود جای می‌دهید، متعاقباً در جهان شکل ملموس به خود می‌گیرد؛ بنابراین باید این حقیقت اساسی را بپذیرید که وقتی افکارتان تغییر کند، رویدادهای جهانِ برونِ شما نیز تغییر خواهند کرد. یعنی فردا همان خواهد شد که امروز اندیشیده‌اید.
شناخت تی.ان.تی
یکی از مهم‌ترین نکات در شناخت نیروی تی.ان.تی، باور کردن آن است. تلقین، تأثیری فراوان بر ذهن شما دارد. به آن بگویید تو می‌توانی، تو می توانی و می توانی؛ بی‌تردید کل دستگاه ذهنی شما به کار خواهد افتاد. درک قدرت نیروی عظیم انسانی تی.ان.تی، برای مقابله با دشواری‌های جهان کنونی، ضروری است. خود را در برابر افکار و احساسات منفی دیگران نیز بیمه کنید.
تغییر نگرش
برای آشکار کردن نیروی تی.ان.تی درونی، به تجزیه و تحلیل خود بپردازید. شمای امروزی، نتیجۀ تفکرات دیروزیِ خود هستید. تجارب گذشته خوب یا بد، همه در ذهن شما ثبت شده است و در حافظۀ‌تان باقی است. چه بتوانید آن‌ها را به خاطر بیاورید و چه نتوانید. افکار خوب رویدادهای خوب را جذب می‌کند و افکار بد رویدادهای بد را. هر آن‌چه اکنون برای‌تان رخ می‌دهد، ریشه در گذشتۀ شما دارد. باید تجارب گذشتۀ خود را مرور کنید و تمام افکار و واکنش‌های هیجانی غلط را از ذهن‌تان بیرون بریزید.
با خود اندیشیدن
وقتی نخستین‌بار فهمیدم که با فکرهایی که می‌کنم، تجارب نا خوشایندی را به سوی خود می‌خوانم، واقعاً تکان خوردم؛ تا آن زمان مانند بسیاری از افراد، دیگران و شرایط خارجی را عامل وضع نابه‌سامان خود می‌دانستم. فکر می‌کردم در آن‌چه برایم رخ می‌دهد، تقصیری متوجه من نیست و با همین فکر آلام خود را تسکین می‌دادم.
اسرار انسان‌های بزرگ
به‌راستی آن چیست که انسان‌های بزرگ را بزرگ می‌کند؟ آیا همان چیزی نیست که آن‌ها خود را در حال داشتن و به‌دست آوردنش تصور و تجسم می‌کنند. آن‌ها به خود این جرأت را می‌دهند که دستاوردهای عظیمی را برای خود قایل شوند و در همین حال، نیروی درونیِ آن‌ها روی این تصویرها و تخیلات کار می‌کند و در نهایت، آن‌ها را بدانچه که می‌خواهند می‌رساند.
برای بزرگ بودن باید بزرگ اندیشید
کاملاً مشخص است آن‌هایی می‌توانند از این قدرت خویش استفاده کنند که در زنده‌گی برای خود سمت‌وسویی دارند. می‌دانند مقصدشان کجاست و چه‌گونه می‌توان به آن رسید. آیندۀ خویش را تصویر کرده و با قاطعیت و ایمان در مسیر آن گام می‌نهند. منش و رویۀ این افراد، خیلی زود به دیگران نیز سرایت می‌کند و در حقیقت، برنامه‌ریزان و اقدام کننده‌گان آینده، همین ها هستند. در حالی که بیش‌تر مردم دنباله‌رو اینان هستند. برای رهبر بودن باید قدرت درون خویش را کشف کنید.
قانون جذب
قانون جذب فقط چیزهایی برای شما خواهد آورد که تصور کنید. اگر چیزی را به مدت کافی به وضوح و با اطمینان کافی تصور کنید، به حقیقت خواهد پیوست. نیروی تی.ان.تیِ درون شما، مطیع بی‌چون‌وچرای دستورهای شماست و آن‌چه را خواهان آن هستید یا آن‌چه را که از آن می‌ترسید، بدون توجه به این‌که خوب است یا بد، به شما خواهد داد. تصمیم بر عهدۀ شماست، شهامت مطالعه و بررسی خود و کشف معایب و ضعف‌ها، بسیار مشکل بوده و کوشش برای دیدن خود آن‌طور که دیگران می‌بینند؛ مستلزم بردباری، حلم و صداقت بسیار است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.