تظاهرات شماری از باشنده‌گان تخار برضد فرمانده جدید این ولایت

- ۲۹ ثور ۱۳۹۲

هزاران باشندۀ ولسوالی کلفکان و شماری از باشنده‌گان دیگر ولسوالی‌های ولایت تخار روز گذشته در ولسوالی کلفکان علیه آغاگل قطغنی، فرمانده امنیۀ جدید این ولایت تظاهرات کردند.
تظاهرکننده‌گان برای سه ساعت شاهراه کابل – قندوز- تخار را بر روی ترافیک بستند و از دولت خواستند که هرچه زودتر عبدالمنان(آغاگل قطغنی) فرمانده امینه جدید این ولایت را از کار برکنار کند.
تظاهرکننده‌گان، پلاکارت‌هایی که روی آن نوشته شده بود «مرگ به عبدالمنان»، «ما عدالت می‌خواهیم»، «عبدالمنان برکنار شود»، «مرگ بر والی» را نیز با خود حمل می‌کردند.
آنان فرمانده امنیه جدید ولایت تخار را که پیشتر شهردار تالقان بود، متهم به غضب زمین و اخذ رشوه کردند.
معترضان می‌گویند که عبدالمنان یک شخص بی‌سواد است و کفایت لازم کاری را ندارد.
به تازه‌گی وزارت داخله، خیرمحمد فرمانده امنیه تخار را از کار برکنار و در عوض او عبدالمنان مشهور به آغاگل قطغنی را به فرماندهی امنیه این ولایت گماشته است.
گفته می‌شود که روز گذشته، مکتوب مقرری عبدالمنان به ولایت تخار فرستاده شده است.
بااین حال، عبدالخلیل اسیر، سخنگوی فرمانده امنیه ولایت تخار به خبرگزاری بخدی گفت: «روز گذشته زمانی‌که عبدالمنان قطغنی، فرمانده امنیه جدید ولایت تخار داخل فرماندهی این ولایت شد، شماری از باشنده‌گان شهرعلیه او تظاهرات کردند.»
آقای اسیر اما غضب زمین، دریافت رشوه از سوی آغاگل قطغنی را به شدت رد کرد و گفت که او آدم نظامی و با تجربه است.
اسیر می‌گوید که اعتراض حق شهروندان تخار است، اما او تاکید کرد که خواسته‌ها و حرف‌های معترضان بی‌مورد است.
در همین حال، نجیب الله مطهری، از تظاهر کننده‌گان گفت: «روز گذشته هم تظاهرات کردیم، امروز هم و اگر خواست ما بر آورده نشود، تظاهرات ما ادامه پیدا خواهد کرد.»
او که به نماینده‌گی هزاران معترض صحبت می‌کرد به دولت هشدار داد که اگر تا چند روز دیگر والی و فرمانده امنیه جدید ولایت تخار برکنار نشوند، به شکل گسترده تظاهرات خود را ادامه خواهند داد.
معترضان همچنان هشدار داند که اگر خواسته‌های آنان عملی نشود، از امروز شاهراه کابل – قندوز – تخار بطور کلی به روی ترافیک مسدود خواهد شد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.