مخفی‌گاه‌های مهمات شبکۀ حقانی در کنترل اداره امنیت ملی درآمد

- ۰۶ جوزا ۱۳۹۲

اداره امنیت ملی کشور اعلام کرده است که ماموران این اداره، در ولایت پکتیا به دو مخفیگاه مهمات شبکه حقانی حمله کردند و این ذخیرگاه‌ها را در کنترل خود گرفتند.
در اعلامیۀ منتشرشده از سوی اداره امنیت ملی افغانستان، آمده است که شورشیان وابسته به شبکه حقانی از جنگ افزار این ذخیرگاه ها، به مقصد حملات تروریستی استفاده می کردند.
اداره امنیت ملی کشور، محل این ذخیرگاه های مهمات را منطقه علی خیل ولسوالی آریوب ځاځی و شهر پکتیا اعلام کردند.
پیشتر وزارت داخله، اعلام کرد که شبکه حقانی در حمله روز جمعه به دفتر سازمان مهاجرت ملل “آی او ام” در کابل دست دارد.
در این حمله، یک پولیس، دو غیر نظامی و پنج مهاجم انتحاری کشته شدند.
تهاجم شورشیان با حمله انتحاری آغاز شد که در جریان هفت ساعت درگیری، ۱۷ نفر دیگر نیز زخمی شدند که در بین زخمی های این رویداد، یک ایتالیایی و ۶ شهروند نپالی نیز شامل هستند.
وزارت داخله می گوید که شورشیان وابسته به گروه های افراطی نظیر حقانی تلاش دارند که افغانستان را ناآرام جلو دهند.
با این حال، اداره امنیت ملی می گوید که در پیوند با ذخیرگاه های مهمات شبکه حقانی در ولایت پکتیا، کسی بازداشت نشده است اما این اداره تایید کرده که تحقیقات پیرامون بررسی های بیشتر، آغاز شده است.
پکتیا در شرق کشور از جمله ولایت های ناامن به شمار میرود که در بخش های این ولایت، طالبان و دیگر گروه های شورشی حضور گسترده دارند.
حملات انتحاری و کارگذاری ماین های کنارجاده ای از تاکتیک های اصلی جنگی شورشیان دراین ولایت خوانده شده است.
اداره امنیت ملی گفته است: “یک دستگاه BM12،، چهار میل زیکویک دافع هوا، سه میل کلاشینکوف، دو میل راکت، چندین فیرمرمی راکت، ۳۷ فیر مرمی راکت اندازوسط، ۷۰ فیرمرمی توپ ۷۵ ملی متری،۷۰عدد سرگلوله میزائیل، ۴حلقه ماین ضد وسایط، ۱۳حلقه ماین ضد پرسونل، ۲عدد شرید زیکویک دافع هوا، یک میل ماشیندارگرینوف، ۳ قاب دوربین دافع هوا بدست ماموران داره امنیت ملی در ولایت پکتیا افتاده است.”

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.