دختر دوساله بر اثر تجاوز جنسی مرد ۲۲ ساله درگذشت

- ۱۳ جوزا ۱۳۹۲

مقام‌ها در ولایت هرات تایید کرده‎اند که یک دختر دوساله در اثر تجاوز جنسی یک مرد ۲۲ ساله جان داده است.
عبدالرووف احمدی سخنگوی پولیس هرات گفته است که این دختر عصر شنبه، در ولسوالی اوبه مورد تجاوز قرار گرفته بود.
آقای احمدی افزوده که عامل این تجاوز به کمک مردم بازداشت شده است.
عصمت‎الله دانشیار ولسوال اوبه گفته که عامل تجاوز که یک مرد بیست و دوساله است در همسایگی خانه این دختر سکونت داشته است.
آقای دانشیار گفت که این کودک برای ساعاتی ناپدید بود و بعد پدر و مادر و مردم روستای محل سکونت او دریافتند که مرد متهم به این دختر تجاوز کرده و او درگذشته است.
خزان گذشته به دنبال پخش خبرهای چند مورد تجاوز جنسی به کودکان در هرات و برخی ولایت‎های دیگر افغانستان، تلاش‎هایی برای جلب توجه مقام‌ها و جامعه به این موضوع به عنوان یک مشکل اجتماعی آغاز شد.
نهادهای حقوق بشری و مدنی خواستار برخورد جدی دولت در این زمینه شدند و شماری از مسوولان رسانه‌های هرات کمپین رسانه‌یی را برای دادخواهی قربانیان تجاوز جنسی به کودکان به راه انداختند.
در ماه عقرب سال گذشته در هرات یک مرد به جرم تجاوز جنسی به دختر نوجوانش از سوی دادگاه محکوم به اعدام شد و یک پسر نوجوان سیزده ساله به اثر تجاوز جنسی دو مرد جان داد.
در آن زمان چند خبر مشابه دیگر هم از برخی مناطق دیگر در رسانه‌ها پخش و نگرانی‌هایی را در زمینه امنیت کودکان به دنبال داشت.
ماه حوت گذشته سازمان دیدبان حقوق بشر که مرکز آن در امریکا است از شیوه برخورد نهادهای قضایی افغانستان با قربانیان تجاوز جنسی انتقاد کرد.
این سازمان از دولت افغانستان خواست که به‌جای محاکمه پسرانی که مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند، عاملان تجاوز به آنها را تحت پیگرد قرار دهد.
دیدبان حقوق بشر در گزارشی نوشت که نهادهای قضایی افغانستان به‌جای بررسی پرونده‌های تجاوز جنسی به کودکان، آنها را به مراکز تربیت و اصلاح کودکان می‌فرستند.
به نظر سازمان دیدبان حقوق بشر، کودکانی که یک بار قربانی تجاوز جنسی شده‌اند، وقتی که به مراکز تربیت و اصلاح کودکان فرستاده می‎شوند، بار دیگر قربانی می‏‏‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.