یک فرد انتحاری در غزنی گرفتار شد

- ۰۶ سنبله ۱۳۹۱

یک حمله‌کننده انتحاری روز جمعه از سوی کارمندان ریاست امنیت ملی غزنی گرفتار شد. مقام‌های حکومتی و امنیتی در غزنی می‌گویند، این انتحارکننده شهروند پاکستان ‏و باشنده پشاور می باشد. ‏
محمد علی احمدی، معاون والی غزنی روز جمعه در یک نشست خبری گفت: «یک حمله کننده انتحاری پیش از آن که خودش را منفجرکند، درنزدیکی «مرکز سوق و اداره قیام ولسوالی اندر» غزنی با واسکت انتحاری و دیگر مواد انفجاری گرفتارشد.» بنابر اظهارات مقام‌ها در غزنی، انتحارکننده قصد داشته است تا خود را در محلی که در آنجا افراد پیشگام در قیام‌های مردمی ولسوالی اندر گردهم آمده بودند، منفجر کند.
احمدی گفت: «به اثرسعی و تلاش نیروهای امنیتی و به ویژه کارمندان امنیت ملی غزنی و گزارش‌های قبلی آنان، ازیک رویداد خونبار درشهر غزنی جلوگیری به عمل آمد.»
واسکت انتحاری که از فرد بازداشت شده به دست آمده است.
احمدی همچنان افزود: فرد بازداشت شده که «متین اکبر» نام دارد، از شهروندان پاکستان بوده و در آنجا برای انجام حمله انتحاری آموزش دیده است.
به گفته معاون والی غزنی «فیضان الله فیضان» مسوول عمومی قیام ولسوالی اندرغزنی نیز به اثر شلیک حمله کننده انتحاری زخم برداشته است.
درهمین حال، سید امیرشاه سادات، رییس امنیت ملی غزنی می‌گوید، دو تن دیگر که باشنده‌گان غزنی هستند و حمله کننده انتحاری را همکاری می‌‌کردند نیز ازسوی سربازان امنیت ملی گرفتارشده اند. او درباره آن‌ها توضیحات بیشتر نداد اما گفت: «تحقیقات از آنان جریان دارد.»
سادات افزود، انتحارکننده پاکستانی از راه جلال آباد خود را به ولایت غزنی رسانده است.
مقام‌های محلی درغزنی مدعی اند که در این اواخر تلفات سنگین به مخالفان مسلح دولت در این ولایت وارد شده است و هم اکنون اوضاع امنیتی غزنی بهتر می‌باشد. آن‌ها می‌گویند که برای به عهده گرفتن کامل مسوولیت‌های امنیتی از نیروهای خارجی آماده‌گی می‌گیرند.
از مدتی به اینسو است که گروه‌های مسلح که به نام «نیروهای مردمی» یاد می‌شوند در برخی از ولسوالی‌های غزنی علیه طالبان داخل جنگ شده اند. این نیروها از طرف حکومت افغانستان کمک و پشتیبانی می‌شوند. والی ولایت غزنی حملات مسلحانه این نیروها را به نام «قیام مردم» یاد می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.