نیروهای آلمان بغلان را ترک می‌کنند

- ۲۵ جوزا ۱۳۹۲

نیروهای آلمان در چوکات ایساف پایگاه نظامی خویش را در «پوزۀ ایشان» شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان به ارتش افغانستان واگذار کرد.
زلمی ویسا فرمانده قول اردوی ۲۰۹ شاهین که در مراسم تسلیم‌دهی این پایگاه حضور داشت گفت، پس از این ارتش افغانستان برای تأمین امنیت در بغلان در این پایگاه مستقر می‌شوند.
اقای ویسا از آماده‌گی‌های لازم ارتش برای تامین امینت بغلان اطمینان داد و گفت که ارتش ملی افغانستان در حال حاضر آمادۀ دفاع از خاک خویش می‌باشند.
اقای ویسا گفت که با تسلیم‌دهی این پایگاه نظامی از نیروهای آلمانی به ارتش افغانستان، تمامی تاسیسات نظامی به ارتش افغانستان متعلق می‌گردد و نیروهای آلمانی به صورت کل ولایت بغلان را ترک خواهند کرد.
در همین حال، ایم جی وامیر فرمانده نیروهای المانی در شمال کشور گفت که انتقال مسوولیت این پایگاه نظامی به ارتش افغانستان نشاندهندۀ توانایی انان برای تامین امنیت در ولایت بغلان می‌باشد .
وی اضافه کرد با تسلیم دهی پایگاه نظامی به ارتش افغانستان روابط کشور المان با مردم بغلان قطع نمی‌شوند، بلکه پس از سال ۲۰۱۴ نیز کشور المان به همکاری های‌شان با مردم این ولایت متعهد هستند.
پایگاه نظامی پوزه ایشان، یکی از پایگاه عمده نظامی در زمان تجاوز شوروی نیز به حساب می‌رفت که تا حال نیز در بین مردم به نام فرقه بیست شهرت دارد. از چندین سال بدینسو حدود هشت صد تن از نظامیان المانی در چوکات ایساف در این پایگاه مستقر بودند .
این پایگاه مهم نظامی در حالی به ارتش افغانستان واگذار می‌گردد که وضعیت امنیتی در ولایت بغلان نسبت به سال‌های گذشته وخیم تر گردیده پس از گذشت زمان معلوم خواهد گردید که ارتش قادر به تامین امنیت در ولایت بغلان بدون موجودیت نیروهای المانی خواهد بود یا خیر.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.