یک سناتور امریکایی: از انهدامِ تجهیزات‌مان تعجب می‌کنم

- ۰۷ سرطان ۱۳۹۲

یک قانون‌گذار ارشد امریکایی گفته است که امریکا به جای منهدم کردن تجهیزات نظامی اضافی خود به ارزش چندین میلیارد دالر در افغانستان، باید این سلاح‌ها را به کشورهای دوست خود مانند هند و ازبکستان بفروشد.
به گزارش خبرگزاری پی‌.تی‌.آی، دانا روهراباکر عضو کنگرۀ امریکا، ضمن ابراز تعجب از مقاله‌یی که اخیراً در روزنامه واشنگتن‌پست به چاپ رسیده است، مبنی بر آن‌که امریکا برای انهدام تجهیزات نظامی خود در افغانستان که میلیاردها دالر ارزش دارند، کارگران پیمانکار را استخدام کرده است، نامه‌یی به جان کری وزیر خارجه امریکا نوشته و اعلام کرده که امریکا نباید این تجهیزات نظامی بسیار باارزش را به هدر دهد.
روهراباکر در نامه خود نوشت: ما هم‌پیمانان و دوستانی در ازبکستان و هند داریم که نگرانی‌های امنیتی واقعی دارند و می‌توانند به خوبی از این تجهیزات استفاده کنند. آن‌ها باید این تجهیزات را خریداری کنند که باید به نفع هر دوی ما باشد. این برای مالیات دهنده‌گان امریکایی قابل‌ قبول‌تر است. از سوی دیگر، حمایت از کشورهایی که پس از سال ۲۰۱۴ مرتباً از سوی افراط‌گریان تهدید خواهند شد، منافع کشور ما را تامین می‌کند.
روهراباکر که رییس کمیته فرعی امور خارجی مجلس سنا است، افزود: چنین اقدامی، تنها این حس را به عموم مردم می‌دهد که عقب‌نشینی ما به صورتی غیرمسوولانه صورت می‌پذیرد.
براساس گزارش رسانه‌ها، نیروهای نظامی امریکا که برای خروج از افغانستان آماده می‌شوند،‌ تجهیزاتی که انتقال آن‌ها به مکان‌هایی خارج از افغانستان بسیار هزینه‌بردار است، منهدم می‌شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.