مظاهره‌کننده‎گان در کابل: الله‎گل مجاهد وکیلِ غاصب است

- ۰۸ سرطان ۱۳۹۲

شماری از باشنده‌گان ولسوالی ده‌سبز ولایت کابل بر ضد الله گل مجاهد یک عضو مجلس نماینده‎گان راه‎پیمایی کردند.
مظاهره‌کننده‌گان که شمارشان نزدیک به دوصد تن می‌رسید، از منطقۀ ده بوری الی ساختمان شورای ملی بر ضد الله گل مجاهد یک عضو مجلس نماینده‎گان شعار می‌دادند.
مظاهره کننده‌گان ادعا کردند که الله گل مجاهد به واسطه زور و تفنگ زمین‌های قانونی مردم را غصب می‌کند و سپس به فروش می‌رساند.
آنان از مجلس نماینده‎گان خواستند تا برای حل این مشکل در همکاری با ارگان‌های حکومتی اقدام نماید.
یکی از مظاهر‎ه‌کننده‎گان گفت: «الله گل مجاهد در مجلس نماینده‎گان وکیل مردم است؛ این وکیل به نفع مردم نیست؛ این وکیل غاصب است؛ زمین‌های مردم را غصب می‌کند زمین‌هایی که با قبالۀ شرعی نزد ما وجود دارد آن را به فروش می‌رساند، افراد هجوم‌گر را در منطقه آورده و خود الله گل مجاهد سرگروپ این افراد است.»
این تظاهرات در حالی صورت می‌گیرد که هفتۀ گذشته نیروهای امنیتی افغان با افراد برادر الله گل مجاهد در منطقه ده سبز درگیر شدند.
گفته می‌شود، نیروهای امنیتی افغان برای دستگیری برادر مجاهد به ده سبز رفته بودند که با مقاومت افراد مربوط به وی مواجه شدند.
بر اساس گزارش‌ها، در آن درگیری ۹ تن کشته و حدود ۱۵ تن دیگر زخم برداشتند.
پیش از این آقای مجاهد غصب زمین و دست داشتن افرادش در درگیری با پولیس را رد کرده، اما زمانی‌که تلاش کردیم در خصوص مظاهره روز شنبه نظر وی را بگیریم، موفق نشدیم.
عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‎گان پس از استعماع اعتراضات مظاهره کننده‌گان که توسط یک هیات موظف این جرگه به خوانش گرفته شد، گفت روی این مساله غور می‌کنند.
وی گفت: «شما همین گزارش را برای ما بدهید، هیات اداری در یک جلسه روی این مساله غور می‌کند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.