یک مقام ارتش بریتانیا: تا ۲۰۲۰ مـی‌مانیـم

- ۰۹ سرطان ۱۳۹۲

یکی از مقام‌های ارشد ارتش انگلیس اعلام کرد، به احتمال زیاد نیروهای کشورش به منظور حمایت از افغانستان برای مقابله با طالبان تا سال ۲۰۲۰ میلادی در این کشور می‌مانند.
به گفتۀ این مقام ارتش انگلیس، به احتمال زیاد نیروهای انگلیسی به منظور حمایت هوایی، خروج مجروحان و حمایت‌های لجستیک نیروهای افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی تا سال ۲۰۱۴ میلادی از افغانستان در این کشور خواهند ماند.
این منبع در ادامه گفت: درگیری نظامی نیروهای انگلیس پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان احتمالاً بیش از آنچه که در پیش اعلام شد، مهم محسوب می‌شود.
وزرای انگلیس پیش از این تنها اعلام کرده بودند که ۱۰۰ سرباز انگلیسی در آموزش نیروهای افغانستان در یک آموزشگاه نظامی حضور هستند.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در فرش به افغانستان خاطرنشان کرد که این کشور متعهد شده است تا چند سال پس از سال ۲۰۱۴ میلادی به حمایت‌های مالی از ارتش افغانستان ادامه دهد.
فرماندهان ناتو ضمن خوش‌بینی به ارتش ملی افغانستان در مورد توانایی مبارزه با شورش طالبان نسبت به فقدان توانایی لجستیکی و فنی آنها نگران هستند.
مقام مذکور از ارتش انگلیس هم‌چنین اظهار کرد: به عنوان نتیجه احتمالاً به سربازان انگلیسی برای ایفای نقشی غیر مبارزاتی سه تا پنج سال پس از دسمبر ۲۰۱۴ میلادی نیاز خواهد بود.
طبق گفتۀ‌ این مقام تعداد نیروهای مورد نیاز اعلام نشده است و تصمیم نهایی توسط دیوید کامرون گرفته خواهد شد.
دیوید کامرون روز شنبه به افغانستان آمد تا با سربازان انگلیسی به مناسبت روز نیروهای ارتش در پایگاه اصلی این کشور در افغانستان دیدار کند.
دیوید کامرون همچنین تصریح کرد که روند پس از حمله سال ۲۰۰۱ میلادی می‌تواند بهتر سازماندهی شود.
در حال حاضر ۷۹۰۰ نیروی انگلیسی در افغانستان حضور دارند که تا پایان سال جاری میلادی این رقم به ۵۲۰۰ نیرو خواهد رسید و تعداد پایگاه‌های انگلیسی در افغانستان از ۱۱ عدد به چهار یا ۵ عدد کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.