فرمانده نیروهای ایساف: دست به عملیات‌های یک‌طرفه نمی‎زنیم

- ۱۱ سرطان ۱۳۹۲

فرمانده نیروهای بین‌المللی کمک به برقراری صلح و امنیت در افغانستان (ایساف) گفت که از این پس مسوولیت برقراری امنیت و اجرای عملیات‌های امنیتی به دست وزارت‌های داخله و دفاع افغانستان می‌افتد و من تنها یک فرمانده کمکی هستم.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنرال جوزف دانفورد، فرمانده نیروهای ایساف و تفنگدران دریایی امریکا گفت: ما دیگر دست به عملیات‌های یک طرفه نمی‌زنیم بلکه عملیات‌های امنیتی و عملیاتی‌های پاکسازی و پشتیبانی انجام می دهیم.
تحول مشارکت نیروهای ائتلافی در افغانستان نقش نیروهای ائتلافی تحت رهبری امریکا را از عملیات‌های جنگی به اموزش و حمایت از نیروهای ارتش ملی افغانستان تغییر داده است.
جنرال دانفورد افزود: تفنگداران دریایی امریکا با یک چالش ویژه رهبری مواجه هستند. تفنگداران دریایی همواره آماده باش هستند، بنابراین تازمانی که نیروهای افغان آموزش ببینند، آماده‌اند تا در صورت نیاز به نیروهای افغان بپیوندند.
نیروهای ائتلافی در حال حاضر در راستای روند خروج یا انهدام تجهیزات لجستیکی باقی مانده‌ از جنگ افغانستان بسیار تلاش می‌کنند.
جنرال دانفورد گفت: یکی دیگر از اقدامات این است که با کاهش سرو غذاهای گرم در سالن‌های غذاخوری از حجم حمایت مقاطعه کاران غیرنظامی بکاهیم. البته این اقدام به سلامت نیروهای ضرری وارد نمی‌کند. صادقانه باید بگویم که فکر می‌کنم از زمانی که به این جا آمده‌ام سه وعده غذای گرم در یک روز نخورده‌ باشم.
این فرمانده ارشد گفت: مسوولیت برقراری امنیت و اجرای عملیات‌های امنیتی به دست وزارت‌های داخله و دفاع افغانستان می‌افتد و من تنها یک فرمانده کمکی هستم.
دانفورد اعلام کرد، مسایلی که امنیت افغان‌ها را تضمین می‌کند، شامل بهبود توانایی مقابله با بمب‌های کنترل از راه دور، پیشرفت در زمینه فرماندهی و کنترل انجام عملیات اطلاعاتی و بهبود عملکرد سیستم‌های تسلیحاتی و موترهای زرهی است.
یکی از این تجهیزات که باعث جلب توجه شده، هلی کوپتر روسی ام آی ۱۷ است. کنگره و فعالان حقوق بشر استفاده از این هلی کوپترها را محکوم کرده‌اند چرا که از این هلی کوپترها برای تامین تجهیزات برای نیروهای سوری نیز استفاده می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.