چهارمین جشنوارۀ توت در پنجشیر برگزار شد

- ۱۵ سرطان ۱۳۹۲

چهارمین جشنوارۀ توت روز پنجشنبۀ هفتۀ گذشته در ولایت پنجشیر برگزار شد.
در این جشنواره که از سوی بنیاد فرهنگی ابومسلم خراسانی برگزار گردیده بود، شماری از شاعران، نویسندگان و فرهنگیان سراسرِ ‌ افغانستان اشتراک کرده بودند.
سهیل سامانی رییس بنیاد فرهنگی ابومسلم خراسانی و یکی از برگزار کننده‌گان این محفل در سخنانی بیان داشت که آن‌ها با برگزاری این‌گونه محافل در تلاش هستند تا فرهنگیان تمام کشور را با هم نزدیک و آشنا سازند؛ در ضمن می‌خواهند چتری باشند برای همدلی، در پهلوی آن برای حفظِ داشته‌های بومی و مردمی کشور کاری کرده باشند.
پروفیسور رسول رهین استاد پیشین دانشگاهِ کابل، طی سخنانی که داشت فرهنگیان و قلم به‌دستان کشور را متوجه مسوولیت‌های‌شان در این شرایط حساس نموده و گفت: ” در شرایط حاضر ما شاهدِ این هستیم که کسانی با کارهای شومِ خودشان در صددِ این هستند تا با هویت، زبان و فرهنگِ ما معامله نمایند، مسوولیت شما نویسنده‌گان و شاعران است تا از این فضا استفادۀ بهینه برده، مردم را بیشتر آگاه بسازید و در قسمتِ حفظِ ارزش‌های خود تلاش بیشتر نمایید.”
استاد رهنورد زریاب داستان‌نویس و نویسندۀ نام‌آشنای کشور که همه ساله در این جشن‌واره شرکت می‌نماید، طی سخنانی بیان داشت که ما هر سال شاهدِ برگزاری این جشن‌واره به همتِ فرهنگیان ولایت پنجشیر هستیم و با هیچ‌گونه حمایتی این برنامه حالا به یک سنت تبدیل شده است.
استاد زریاب گفت که آرزو دارم این سنتِ خجسته بارها و بارها تکرار شود.
در این مراسم که از ساعتِ ۱۰ بامداد آغاز و تا ۲ بعد از ظهر ادامه داشت در آن شاعران به خوانش شعرهای خود در ستایش از توت، وحدت ملّی و انزجار از انتحار و انفجار پرداختند.
پیش از این جشنوارۀ توت شمالی از سوی بنیاد فرهنگی نسیم در شمالی برگزار شده بود که در آن هم جمع کثیری از فرهنگیان و شاعران کشور اشتراک کرده بودند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.