اسـراری دربارۀ سفید کردنِ دندان‌ها

- ۱۵ سرطان ۱۳۹۲

یک لبخند زیبا قبل از هر فاکتور دیگری، توجه اطرافیانِ ما را به‌ویژه در اولین ارتباط، جلب می‌کند و شاید نخستین عامل ظاهری است که به واسطۀ آن، مورد قضاوتِ دیگران قرار می‌گیریم. داشتن دندان‌های خراب، زرد و معیوب می‌تواند تأثیری نامطلوب بر زنده‌گی و حتا حرفۀ افراد داشته باشد که این امر در زنان بیشتر صدق می‌کند.
معمولاً، ما با مشاهدۀ عکس لبخند افرادی با دندان‌های کاملاً سفید و زیبا در تبلیغات مجلات، روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، به فکر راه‌حلی برای سفید کردنِ دندان‌های‌مان می‌افتیم، اما باید بدانیم که برای داشتن دندان‌های سفید، مجبور نیستیم به انواع درمان‌های کیمیاییِ سخت و روکش‌های مصنوعی تن دهیم؛ چرا که می‌توانیم با به‌کارگیری توصیه‌های زیر، به‌طور طبیعی دندان‌هایی سفید و درخشان داشته باشیم.
ـ پس از صرف هر وعدۀ غذایی یا مصرف شیرینی‌‌جات، میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها، دندان‌های خود را بُرس کنید، چرا که باقی ماندنِ ذرات غذا در دهان، محیط دهان را اسیدی کرده و این امر باعث تخریب و تغییر رنگ و زرد شدنِ بیشتر مینای دندان می‌شود.
ـ استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید؛ زیرا اغلب در شکاف بین دندان‌ها، لکه‌هایی برجای می‌مانند و این فضاها، تنها با استفاده از نخ دندان تمیز می‌شوند. هم‌چنین نوشیدن قهوه و چای و نوشیدنی‌های دارای رنگ‌دانه را که موجب تغییر رنگ و ایجاد لکه در دندان‌ها می‌شوند، ترک کرده و یا به حداقل برسانید.
ـ استفادۀ روزانه از جوش شیرین به عنوان کریم دندان اصلی، باعث تحلیل رفتن مینای دندان می‌شود، اما استفاده از آن به صورت یک بار در هفته، یکی از راه‌حل‌های قدیمی برای سفید کردنِ دندان‌ها است.
مراجعه به دندان‌پزشک هر شش‌ماه یک‌بار اگرچه یک توصیۀ پُرهزینه است، اما دندان‌پزشک با استفاده از ابزار فلزی مخصوص، دندان‌های شما را به گونه‌یی جرم‌زدایی می‌کند که شما با هیچ روشی قادر به انجام آن نخواهید بود. غذاهای دارای خاصیت سفیدکننده‎‌گی مصرف کنید.
مطالعات علمی تأیید می‌کند که بسیاری از مواد غذایی برای سفید کردنِ دندان‌ها مفید هستند. مصرف مواد غذایی از جمله پنیر، توت زمینی، برگ بو، پوست مالته و نیز تکه‌های خام سبزیجاتی نظیر زردک، کرفس، کلم و بادرنگ می‌تواند به سفیدی دندان‌ها کمک کند.
پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های سرد و رنگ‌های پایۀ آبی نیز یکی از حُقه‌هایی است که دندان‌ها را سفیدتر نشان می‌دهد. کاربن (زغال) فعال که در فروشگاه‌های موادغذایی موجود است و سموم بدن را دفع می‌کند نیز می‌تواند به سفید کردنِ دندان‌ها کمک کند. بدین صورت که مقدار کمی از این پودر را روی برس دندان قرار داده و پس از تر کردن، چند دقیقه دندان‌ها را با آن برس کنید. اکنون انتخاب با شماست که از سفید کننده‌های طبیعی یا محصولات تجاری استفاده کنید، چون تمام سفیدکننده‌های صنعتی و خانه‌گی حاوی یک مادۀ مشترک برای سفید کردنِ دندان‌ها هستند که «پراکسید هایدروجن» نام دارد با این تفاوت که استفاده از روش‌های طبیعی و غیرکیمیایی بدون شک فاقد عوارض جانبی هستند. «پراکسید هایدروجن» در واقع ماده‌یی است که تقریباً همۀ موجودات زنده در مواجهه با عفونت از خود تولید می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.