وزارت دفاع هند: برای آموزش ارتش افغانستان اقدام عملی و مهمی را آغاز کرده‎ایم

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۲

با ادامۀ آماده‌گی نیروهای امریکایی برای خروج از افغانستان در سال ۲۰۱۴ میلادی، هند آموزش نیروهای ارتش ملی افغانستان را افزایش می‌دهد.
وزارت دفاع هند روز شنبه گفته است: برای تقویت توانایی ارتش افغانستان و برای اطمینان از توانایی این نیرو در تأمین امنیت داخلی افغانستان پس از خروج ۱۰۰ هزار نیروی خارجی تا پایان سال ۲۰۱۴میلادی، هند اقدامات عملی و مهمی را آغاز کرده است.
هند نگران ثبات کشور استراتژیک افغانستان پس از خروج نیروهای امریکایی است، زیرا به احتمال زیاد به طور همزمان فعالیت‌های طالبان و همپیمانان خود مانند شبکه حقانی که مدت طولانی در همکاری با ارتش پاکستان علیه منافع هند در حال فعالیت بودند، افزایش خواهد یافت.
در همین راستا، اخیراً ای کی آنتونی وزیر دفاع هند برای آماده‌گی در مقابله با هرگونه واکنش ثانوی در ایالت جامو و کشمیر که در نتیجه ادامه حمایت پاکستان از طالبان است، به ارتش هندوستان هشدار داد.
اگر چه هند در طول یک دهه گذشته به طور عمده در ساخت‌و ساز و پروژه‌های تکاملی در افغانستان فعال بوده است، اکنون این کشور در حال افزایش توانایی و ظرفیت ارتش ملی افغانستان است.
آموزش نیروهای افغان شامل عملیات‌های ضد تروریستی، آموزش‌های نظامی میدانی، سیگنال‌های ارتباطی، حفاظت اطلاعات، مقابله با مواد منفجره دست‌ساز (IED)، فن‌آوری اطلاعات، کمک‌های اولیه در صحنه نبرد و همچنین آموزش زبان انگلیسی می‌باشند.
هند تعدادی از افسران نظامی خود را برای آموزش مهارت‌های پایه نظامی و زبان انگلیسی و همچنین پزشکان نظامی را برای کمک به بیمارستان‌‎های قندهار و مناطق دیگر به افغانستان اعزام کرده است.
آموزش خلبانان و تکنیسین‌های افغان در ارتباط با بالگرد روسی می- ۳۵ به زودی آغاز خواهد شد.
پس از دیدار اخیرحامد کرزی از هند و اریه فهرست درخواستی برای تأمین تجهیزات نظامی، یک تیم مشترک نظامی و غیر نظامی هندی در اوایل این ماه به افغانستان سفر کردند.
این فهرست که دارای ۱۷ صفحه است، شامل وسایل نقلیه زره پوش، اسلحه توپخانه ۱۰۵ میلی متر، بالگردهای ترابری، کامیون و تجهیزات ارتباطی می‌شود.
بازدید گروه استراتژیک ارتش ملی افغانستان به همراه ۱۰ افسر عالی رتبه افغان در ماه سپتمبر امسال برنامه‌ریزی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.