کمیسیون غیر قانونی بررسی تخطی رسانه‌ها لغو شود

- ۲۵ سرطان ۱۳۹۲

کمیسیون غیرقانونی شکایات و تخلفات رسانه‌یی، به‌تاریخ بیست‌وسوم سرطان، مکتوبی را مبنی بر شکایتِ ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری به ادارۀ روزنامۀ ماندگار فرستاده و خواسته است تا در جلسۀ روز سه‌شنبۀ این کمیسیون غیرقانونی، ادارۀ روزنامه حضور داشته باشد.
در متنِ این مکتوب آمده است که «نسبت شکایت ادارۀ عالی مبارزه با فساد اداری، کمیسیون بررسی شکایات و تخلفات رسانه‌یی، لازم دانسته تا در جلسۀ مؤرخ ۲۵/۴/۱۳۹۲ روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ قبل از ظهر اشتراک نموده ممنون سازید. ناگفته نماند که روزنامۀ شماره ۱۰۶۹ ماندگار را نیز با خود داشته باشید.» در شماره ۱۰۶۹ روزنامه ماندگار مطلبی در انتقاد از اداره مبارزه با فساد اداری به قلم عزیزالرحمان سخی‌زاده به نشر رسیده بود.
اما این مکتوب به ادارۀ روزنامۀ ماندگار زمانی می‌رسد که از توقیفِ آقای عزیزالرحمن سخی‌زاده، بیش از ده روز گذشته است.
چندی پیش، آقای سخی‌زاده یک نوشتۀ انتقادی همراه با اسناد مکمل در رابطه با ادارۀ مبارزه با فساد اداری را به ادارۀ ماندگار آورده بود و آن را در این روزنامه به نشر رساند.
کمیسیونی زیرِ نام تخلفات رسانه‌یی از چند سال بدین‌سو به گونۀ غیر قانونی فعالیت دارد. این کمیسیون از سوی شورای ملی، خبرنگاران و حتا آقای دکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ، غیرقانونی خوانده شده است که بدین اساس، هیچ‌گونه فیصلۀ این کمیسیون وجهۀ قانونی نمی‌داشته ‌باشد.
روزنامۀ ماندگار پس از نشر نامۀ واردۀ آقای عزیزالرحمن سخی‌زاده مبنی بر وجود فساد در ادارۀ عالی مبارزه با فساد، پاسخِ این اداره را نیز به‌ گونۀ مکمل به‌ نشر رساند. ولی اندکی پس از نشر آن، آقای سخی‌زاده که به ریاست تحقیق لوی سارنوالی برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های سارنوالی رفته بود، بازداشت شد و اکنون بیش از ده روز است که در توقیف به‌سر می‌برد.
این در حالی است که بر مبنای قانون رسانه‌های همه‌گانی، هرگونه شکایت در مورد محتوای یک رسانه، باید در گام نخست، در کمیسیون رسانه‌های همه‌گانی مورد بررسی قرار گیرد و در صورت وجود جنبه‌های جرمی، به مراجع عدلی و قضایی راجع گردد.
اما عزیزالله لودین رییس ادارۀ مبارزه با فساد اداری، با استفاده از نفوذ و صلاحیت‌هایی که دارد، بدون طی مراحل قانونی این پرونده، با توسل به سارنوالی، در بازداشت آقای عزیزالرحمن سخی‌زاده نقش داشته است. ادارۀ روزنامۀ ماندگار در پهلوی این‌که بازداشت عزیزالرحمن سخی‌زاده را یک عملِ غیرقانونی می‌داند، خواستار رهایی هرچه عاجلِ وی می‌باشد و هم‌چنین امیدوار است که فعالیت‌های غیرقانونی کمیسیون تخلفات رسانه‌یی‌، پایان یابد و شورای رسانه‌های همه‌گانی که قانون رسانه‌ها آن‌ را پشنهاد کرده، در زمینه اقدامات جدی و قانونی نماید تا از اقدامات غیرقانونی و غیراصولی دیگران، جلوگیری صورت گیرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.