شرط کرزی برای سفر پاکستان: با تروریسم مبارزه کنید، می‏آیم

- ۳۱ سرطان ۱۳۹۲

رییس جمهور کرزی در دیدار با سرتاج عزیز با بیان اینکه قبل از سفر هیأت افغانستان به پاکستان باید برنامه سفر مشخص و امور مقدماتی آن انجام شود، گفت: در صورتی که موضوع مبارزه مؤثر و جدی علیه تروریسم در صدر برنامه‌ها باشد عازم پاکستان خواهم شد.
به دنبال دعوت نخست وزیر پاکستان از حامد کرزی برای سفر به این کشور، رییس جمهور اظهار داشت: در صورتی که موضوع مبارزه مؤثر و جدی علیه تروریسم در صدر برنامه سفر وی قرار بگیرد، عازم پاکستان خواهد شد.
دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌یی نوشت: حامد کرزی شب گذشته با سرتاج عزیز مشاور نخست‌وزیر پاکستان در کابل دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار هر ۲ طرف در خصوص روابط ۲ جانبه، مذاکرات صلح و مبارزه جدی و مؤثر علیه تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.
سرتاج عزیز در این دیدار نامه نواز شریف نخست وزیر پاکستان را که در آن از کرزی برای سفر به اسلام‌آباد دعوت شده بود، ارائه کرد.
کرزی در پاسخ به دعوت نخست وزیر پاکستان بیان داشت که به اسلام‌آباد سفر خواهد کرد اما به شرط آن که موضوع مبارزه مؤثر و جدی علیه تروریسم و همچنین مذاکرات صلح در صدر برنامه سفر وی به پاکستان قرار بگیرد.
رییس جمهور افغانستان در عین حال تصریح کرد: قبل از سفر هیأت افغانستان به پاکستان، باید برنامه این سفر مشخص و امور مقدماتی آن انجام شود.
برخی تحلیلگران معتقدند، شرایطی که توسط کرزی برای سفر به اسلام‌آباد مطرح شده، می‌تواند به معنای رد محترمانه دعوت نواز شریف باشد زیرا دولت افغانستان همیشه پاکستان را به مبارزه مؤثر و جدی علیه تروریسم دعوت کرده که تاکنون محقق نشده است.
سرتاج عزیز روز گذشته در رأس هیأت عالی رتبه وارد کابل شد که ساعاتی پس از این ورود، با زلمی رسول وزیر خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
عزیز نفوذ پاکستان در بین طالبان را تأیید کرد اما در عین حال گفت که اسلام‌آباد بر این گروه کنترل ندارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.