فرمانده کل نیروهای خارجی: اکثر امریکایی‌ها افغان‌ها را در برابر کشورشان بی‌تعهد می‌دادند

- ۰۷ سنبله ۱۳۹۱

فرمانده کل نیروهای خارجی در کشور می‌گوید که با اتکا به جامعۀ جهانی دست‌آوردها را در افغانستان حفظ کرده و صلح دایمی را در این کشور تامین خواهند کرد.
جنرال جان‌آلن به واشنگتن پست گفته است: با آن‌که اکثر امریکایی‌ها در بین افغان‌ها تعهد در برابر کشورشان و بهبود وضعیت امنیتی را مشاهده نمی‌کنند، اما من این نکته را می‌بینم.
آقای آلن گفته که این وضعیت در تاریخ افغانستان روی تصادف و خوش‌چانسی به وجود نیامده است. توانمندی در حال افزایش نیروهای امنیتی افغانستان، امضای قرارداد همکاری‌های استراتیژیک بین دو کشور و تعهدات جامعۀ بین‌المللی برای ده سال آینده در افغانستان، مسایلی اند که این وضعیت را به وجود آورده است.
او می‌گوید، حملات از بین نیروهای امنیتی افغان بر سربازان خارجی که در این اوخر افزایش یافته است، تلاش‌های آن‌ها را زیان‌مند می‌سازد.
به گفته آقای آلن، این‌گونه حوادث متاثرکننده بوده، کشته‌شدن هر سرباز باعث اندوه و ماتم می‌شود.
جنرال جان الن همچنان به تلاش‌هایی اشاره کرده است که به خاطر از بین‌ بردن این تهدید صورت می‌گیرد.
وی می گوید: آن‌ها با ۳۵۰ هزارنیروهای امنیتی افغان که در سه بخش افغانستان رهبری عملیات‌ها را به عهده دارند، مساعدت می‌‍‌کنند. اما مسالۀ اساسی حمله از بین نیروهای افغان بر سربازان خارجی می‌باشد.
با این حال جان آلن گفت، هر روز هزاران سرباز ارتش و پولیس ملی افغانستان، شانه به شانۀ نیروهای بین‌المللی در برابر دشمنان مشترک جنگیده و از مردم عام افغانستان حفاظت می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.