نبرد مرگبار نیروهای امنیتی و طالبان در منطقۀ شیرزاد ننگرهار

- ۱۲ اسد ۱۳۹۲

مقام‌های ولایت ننگرهار گفته‌اند که در درگیری پولیس و طالبان، ۷۶ شورشی و ۲۲ پولیس کشته شده‌اند.
احمدضیا عبدالزی سخنگوی والی ننگرهار گفته که این در درگیری در ولسوالی شیرزاد در جنوب غرب شهر جلال‌آباد روی داد و تلفات سنگینی به دو طرف وارد شد.
سخنگوی والی ننگرهار افزود که این درگیری دیروز زمانی روی داد که نیروهای دولتی برای نجات یک رهبر قومی در شیرزاد از محاصره طالبان، عازم این منطقه شدند.
به گفته او، طالبان علاوه بر این که خانه این رهبر محلی را محاصره کرده بودند، بر سر راه نیروهای امنیتی هم کمین گرفتند و در پی درگیری چندساعته بین دو طرف، ۷۶ عضو گروه طالبان کشته، شماری دیگر زخمی و چند نفر دیگر هم بازداشت شدند.
آقای عبدلزی تایید کرد که ۲۲ مامور امنیتی هم در این نبرد کشته شدند.
در مقابل ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان با ارسال ایمیلی به رسانه‌ها گفته که در این درگیری ۸۴ سرباز نیروهای دولتی کشته و نزدیک به ۹۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.
سخنگوی طالبان کشته شدن تنها چهار عضو این گروه در این نبرد را تایید کرده است.
منابع دولتی گفته‌اند که این نبرد شامگاه دیروز پایان یافت، اما سخنگوی گروه طالبان گفته که درگیری تا ساعت ۹ صبح امروز ادامه داشته است.
طالبان با لحن طعنه‌آمیزی مدعی شده که عملیات نیروهای دولتی موسوم به «کلیک سیمرغ» در جنوب شرق افغانستان با نبرد شیرزاد به عملیات «مرغ» تبدیل شد.
پیش از این سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرده بود که در این عملیات به طور کلی ۱۴۰ شورشی که عمدتا «پاکستانی، چچنی، عرب و ازبک (اتباع ازبکستان) بودند» کشته شدند.
هدف از اجرای این عملیات پاکسازی این مناطق از حضور وجود شورشیان بود.
جنرال ظاهر عظیمی، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان این عملیات را بزرگترین عملیات مستقل نیروهای ارتش افغانستان خواند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.