صف‌آرایی تیم فوتبال افغانستان و پاکستان در کابل

- ۱۴ اسد ۱۳۹۲

قرار است مسابقه فوتبال بین تیم‌های ملی پاکستان و افغانستان به تاریخ ۲۰ اسد برگزار شود.
فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید که این دومین بازی خارجی است که افغانستان در دوازده سال گذشته میزبان آن خواهد بود.
یوسف کارگر، مربی تیم فوتبال افغانستان روز گذشته در نشست خبری گفت: «می‌کوشیم از طریق ورزش پیام مردم افغانستان را به دنیا برسانیم و از طریق فوتبال پیام خود را به مردم پاکستان و دولت پاکستان برسانیم که افغانستان کشوری است صلح طلب که می‌خواهد روابط نیک با کشورهای همسایه خود داشته باشد.»
این بازی در حالی با پیام صلح و دوستی میان دو کشور راه اندازی می‌شود که در این اواخر روابط سیاسی پاکستان و افغانستان روی مسایل گوناگون به خصوص روند صلح در افغانستان و تنش‌های مرزی به وخامت گراییده است.
مربی تیم فوتبال افغانستان می‌گوید که بازی مشابه به تاریخ پنجم مارچ سال آینده در شهر اسلام آباد پاکستان نیز برگزار خواهد شد.
این بازی‌ها با همکاری مالی یک شرکت خصوصی مخابراتی در افغانستان برگزار خواهد شد.
سالهای جنگ پیکر ورزش افغانستان را نیز آسیب زده است. در دوازده سال گذشته تنها در سال ۲۰۰۳ میلادی کابل میزبان یک تیم خارجی برای مسابقه بود.
تیم ملی فوتبال ترکمنستان در آن سال یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال افغانستان داشت.
مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند که در بیش از ده سال گذشته با کمک برخی از نهاد های بین المللی پیشرفت خوبی داشته‌اند.
فدراسیون فوتبال افغانستان ۲۴۰ بازیکن را در سنین مختلف برای شمولیت در تیم‌های ملی ثبت کرده است که جوان ترین آنها سیزده ساله است.
مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گویند در سراسر این کشور بیش از ۴ هزار باشگاه فوتبال فعالیت دارد که هر کدام آن چندین تیم را مدیریت می‌کند.
فدراسیون فوتبال افغانستان در سال۱۹۳۳میلادی تأسیس شده و در سال۱۹۴۸عضویت فیفا را کسب کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.