حتا پس از ۸ ساعت کار هم انرژی داشته باشید

- ۱۴ اسد ۱۳۹۲

بخش دوم و پایانی
۵. ورزش کردن
با کمی ورزش سبک می‌توانید انرژی لازم برای انجام کارهای خود را به دست بیاورید. روزانه باید حداقل ۳۰ دقیقه را به ورزش اختصاص دهید. اگر نمی‌توانید این زمان را به ورزش اختصاص دهید، حداقل در راه خانه مسیری را پیاده‌روی کنید. ورزش کردن مزایای بسیاری برای جسم، روح و زنده‌گی هر فرد دارد.
روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزشِ سبک انجام دهید و مشاهده کنید تا چه اندازه این ورزش در روحیۀ شما تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود وقت گران‌قیمتِ خود را جلوِ تلویزیون هدر ندهید.
۶. برنامه‌ریزی کردن
مکتوب کردن برنامه‌ها، باعث ایجاد هیجان و خوشحالی برای انجامِ آن‌ها می‌شود. پیش از ترک محل کار خود، برای ساعاتِ پس از کار برنامه‌ریزی کنید. همیشه داشتن یک هدف مشخص باعث می‌شود که سریع‌تر و آسان‌تر آن را آغاز کنید و انجام دهید.
می‌توانید در خلال کارهای روزانۀ خود، فهرستی از کارهای مورد نظر را تهیه کنید. البته ترجیحاً واقع‌بینانه به همه چیز نگاه و طوری برنامه‌ریزی کنید که از عهدۀ آن برآیید و باعث خسته‌گیِ بیش از حد شما نشود. البته حتماً به خاطر داشته باشید وظایف دیگری نیز در خانه دارید که باید به آن‌ها هم رسیده‌گی کنید.
۷. برای انجام کارها زودتر بیدار شوید
گاهی انجام کارهای مورد نظر، تا حدی مأیوس‌کننده و دلهره‌آور است. گاهی به قدری خسته هستیم که نمی‌توانیم با انرژی کافی آن‌ها را انجام دهیم. بهترین کار، رفتن به رخت‌خواب، استراحت و صبحِ زود بیدار شدن است. می‌توانید پیش از رفتن به محل کار، کتاب خود را مطالعه یا بخشی از پروژۀ کاری خود را انجام دهید. صبح زود از خواب بیدار شدن، استرس دیر رسیدن به محل کار را نیز از بین می‌برد.
۸. خیلی هم به خود سخت نگیرید
همیشه و در همه حال نمی‌توانید مفید باشید. بعضی شب‌ها واقعاً انرژی لازم را ندارید، بعضی شب‌ها به خوابِ بیشتر نیاز دارید و گاهی هم هنوز سرحال هستید و از عهدۀ کارهای جانبی برخواهید آمد. این مسأله، کاملاً نرمال و طبیعی است. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، باید خود را ببخشید و چندان به خود سخت نگیرید. مفید بودن پس از کار، همه‌چیزِ زنده‌گی نیست.
اگر خیلی به خود سخت بگیرید، ممکن است زود خسته شوید و دیگر تمایلی به انجام کارهای مفیدِ پس از کار نداشته باشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.