تقدیر کرزی از کاروان ورزشی افغانستان در المپیک لندن

- ۰۸ سنبله ۱۳۹۱

رییس‌جمهور کرزی ورزشکاران کشور را که در بازی‌های المپیک لندن برای افغانستان افتخار آفریدند و از خود شجاعت و جرات نشان دادند، مورد تقدیر قرار داد.
براساس خبرنامۀ ریاست‌جمهوری، در مراسمی‌که بدین مناسب ظهر روز گذشته در ارگ دایر گردید، در حالی‌که محمد ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک نیز حضور داشت، رییس جمهور کشور مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبر خان را برای روح الله نیکپا مدال آور برونز رشته تکواندوی بازی های المپیک لندن و مدال عالی دولتی غازی میر مسجدی خان را به دو تن از مربیان تیم ملی تکواندو بشیر ترکی و مین سن هاک تبعه کوریایی جنوبی بخاطر سعی و تلاش شان در راستای آموزش و پرورش ورزشکاران تیم ملی تکواندو، تفویض نمود.
همچنان رییس جمهور، پنج تن از ورزشکاران کشور نثار احمد بهاوی، تهمینه کوهستانی، اجمل فیضی، مسعود عزیزی و اجمل فیصل را که با اشتراک‌شان در بازی های المپیک لندن از خود برازنده گی و شایستگی نشان دادند، مورد تقدیر قرار داد.
رییس جمهور ضمن تقدیر از روح الله نیکپا که در بازی های المپیک بیجینگ و لندن دو مرتبه برای کشور مدال برونز به ارمغان آورد، ورزشکاران کشور را مبارک گفت که با وجود مشکلات توانستند در بازی های المپیک راه یابند و با اشتراک شان بیرق افغانستان را به اهتزار در آورند.
سپس محمد ظاهر اغبر رییس کمیته ملی المپیک طی سخنانی از حمایت و توجه رییس جمهور برای تقویت ورزش در افغانستان قدردانی کرده اظهار امیدواری نمود که ورزشکاران کشور با کاروان ورزشی قوی بتوانند در المپیک سال ۲۰۱۶ برازیل اشتراک نموده، بهتر بدرخشند و افتخارات بیشتری برای کشور کمایی نمایند.
در اخیر این مراسم روح الله نیکپا پیراهن ورزشی خویش را به رییس جمهور کشور به عنوان تحفه اهدا کرد.
گفتنی است که در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن شش تن از ورزشکاران کشور در رشته های تکواندو، دوش و مشت زنی اشتراک کردند و از جمله تنها روح الله نیکپا در رشته تکواندو با شکست حریفان پولندی، افریقای مرکزی و بریتانیایی اش توانست به مدال برونز بازی های المپیک لندن دست یابد و افغانستان را در لست ۱۲۲ کشور مدال آور جهان شامل سازد

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.