کبیر اندرابی بازداشت شد

- ۰۱ سنبله ۱۳۹۲

مقام‌های محلی در ولایت نیمروز در غرب کشور می‌گویند که ماموران پولیس مبارزه با مواد مخدر، محمد کبیر اندرابی فرمانده امنیۀ این ولایت را بازداشت کرده‌اند.
محمد سرور ثبات والی نیمروز این خبر را تایید کرد و گفت که آقای اندرابی روز چهارشنبه در میدان هوایی کابل زمانی که قصد داشت به طرف نیمروز سفر کند، بازداشت شد است.
به گزارش خبرگزاری بخدی، آقای ثبات گفت: «من با رییس عمومی سارنوالی اختصاصی مبارزه با مواد مخدر تلفنی صحبت کردم، ایشان پذیرفت که پولیس مبارزه با مواد مخدر، محمد کبیر اندرابی را دستگیر کرده است.»
ظاهراً، رییس عمومی سارنوالی اختصاصی مبارزه با مواد مخدر، به والی نیمروز گفته است که محمد کبیر اندرابی به اتهام قاچاق مواد مخدر و شکایات که علیه او در پیوند با قاچاق این مواد درج شده، مورد پیگرد قرار گرفته و سپس بازداشت شده است.
هنوز مشخص نیست که آیا از نزد فرماندۀ امنیه نیمروز مواد مخدر بدست آمده است یا نه، اما والی نیمروز می‌گوید که شکایات علیه اندرابی مبنی بر دست داشتن او در قاچاق مواد مخدر وجود داشته است.
پیشتر نیز، گزارش‌هایی وجود داشت که در خانۀ محمد کبیر اندرابی، مواد مخدر تبادله می‌شود، اما این خبر به شکل رسمی تایید نشده است.
مواد مخدر بزرگترین چالش در یازده سال گذشته، فراروی دولت افغانستان خوانده شده است.
گفته می‌شود که برخی از مقامات بلندپایۀ دولت، در قاچاق مواد مخدر دست دارند، اما تا هنوز هیج اداره‌یی در کشور حاضر نشده است که در مورد هویت این افراد چیزی بگوید.
قبل از این، علی احمد جلالی وزیر پیشین امور داخله از لیستی صحبت کرده بود که به گفته او، اسامی مقامات بلندپایه دولت که در قاچاق مواد مخدر دست دارند، در آن شامل است.
او در زمان که وزیر داخله بود، هشدار داد که محتوای این لیست را افشا می‌کند، اما این کار هرگز صورت نگرفت.
گفته می‌شود که برخی از مقامات دولت از قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر، حمایت می‌کند که این وضع، روند مبارزه با مواد مخدر در افغانستان را با چالش جدی مواجه کرده است.
با این حال، والی نیمروز می‌گوید که هنوز، هیچ نامه‌یی رسمی مبنی بر بازداشت محمد کبیر اندرابی و یا اتهام قاچاق مواد مخدر به دفتر او نرسیده است.
در همین حال، یک منبع موثق گفت که اسناد کافی علیه آقای اندرابی مبنی بر دست داشتن او در قاچاق مواد مخدر وجود دارد.
این منبع که خواست نام او در خبر گرفته نشود، می‌گوید که مکالمه‌های تلفنی، فروش مواد مخدر ضبط شده در نیمروز از سوی محمد کبیر اندرابی، از جمله اسناد مطرح شده علیه فرمانده امنیه نیمروز است.
تلاش کردیم در این مورد، نظر وزارت امور داخله و یا معینیت مبارزه با موادمخدر این وزارت را بگیریم، اما موفق به این کار نشدیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.