برگزاری نشست مشورتی پیرامون هفتۀ شهید

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۲

بنیاد شهید احمدشاه مسعود به سلسلۀ برگزاری نشست‌های مشورتی‌ خویش پیرامون هفتۀ شهید و روز شهادت قهرمان ملی کشور، دیروز نیز نشستی را با حضور شماری از استادان دانشگاه و فرهنگیان برگزار کرد.
در این نشست شاعران، نویسنده‏‎گان و نخبه‎گان سیاسی، پیشنهادها و دیدگاه‎‏های‌شان را در خصوص برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگردِ شهادت قهرمان ملی کشور ابراز داشتند.
شماری از اشتراک‎کننده‎گان این نشست، پیشنهاد کردند که با استفاده از چنین روزها (هفتۀ شهید و روز شهادت قهرمان ملی) باید نهایت تلاش صورت گیرد که از «مقاومت تعریف واقعی و ذهنیت درست برای مردم داده شود»، تا مردم در پرتو این تعریف کسانی را که واقعاً مقاومت کردند و از خاک و مردم خویش پاسداری کردند، بشناسند.
یکی از خواست‌های اشتراک‌کننده‌گان این نشست این بود که در این روز برای اقشار مختلف جامعه (جوانان، زنان و…) برنامه‌های جداگانه برگزار گردد و از این طریق، دیدگاه‎‌های شهید احمدشاه مسعود به معرفی گرفته شود.
در ضمن پیشنهادهایی نیز صورت گرفت تا نویسنده‌گان و تحلیلگران با استفاده از چنین روزها تلاش کنند که بُعدهای اخلاقی و جنبه‌های واقعی زنده‌گی قهرمان ملی را برای مردم بشناسانند.
اشتراک‏‎کننده‎گان این نشست همچنان پیشنهاد کرده‎اند که به‎نام قهرمان ملی کشور، باید یک اکادمی نظامی و یا اکادمی صلح ساخته شود.
از ۱۸سنبله سالروز شهادت قهرمان ملی کشور، همه ساله به گونۀ گسترده در اکثریت مناطق افغانستان گرامی داشت به عمل می‎آید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.