نخست‌وزیر استرالیا: قتل سربازان‌مان تکان‌دهنده است

- ۱۱ سنبله ۱۳۹۱

نخست وزیر استرالیا به دنبال کشته‌شدن سه سرباز استرالیایی توسط یک سرباز افغان در افغانستان اظهار داشت که استرالیا ماموریت خود در این کشور را به طور زود هنگام رها نخواهد کرد، زیرا چنین کاری پیروزی را نصیب کسانی می‌کند که کشتن استرالیایی‌ها را شغل خود ساخته‌‌اند.
به گزارش پایگاه اینترنتی استرالین، جولیا گیلارد، نخست وزیر استرالیا در اظهاراتی تاکید کرد که حمله اخیر توسط یک نیروی خودی در افغنستان که طی آن سه سرباز استرالیایی کشته و دو سرباز دیگر زخمی شدند حادثه‌یی نگران کننده و حقیقتاً تکان دهنده است.
وی خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: من حقیقتا احساس می‌کنم که استرالیایی‌ها طی روز گذشته و امروز نه تنها در بهت و اندوه و درد به سر می‌برند بلکه تمایل دارند که صراحتاً بفهمند چرا ما همچنان در این کشور حضور داریم و چه کاری انجام می‌دهیم که تا به این حد برای ملت ما اهمیت دارد.
وی افزود: پس از همه آن چیزی که در افغانستان از دست داده‌ایم و همه آنچه که در این کشور بر ما گذشته است من نمی‌توانم از اینکه پیش از اتمام ماموریت‌مان افغانستان را ترک کنیم، حمایت کنم.
وی خاطرنشان ساخت: من نمی‌توانم حمایت کنم از اینکه یک پیروزی راهبردی را نصیب افرادی کنیم که کشتن سربازان استرالیایی را کار خود ساخته‌اند.
نخست وزیر استرالیا به همراه دیوید هرلی، رییس نیروهای نظامی این کشور روز جمعه جزییات بیشتری را در مورد حوادث روز چهارشنبه که طی آن پنج سرباز استرالیایی در افغانستان مورد حمله قرار گرفتند، فاش ساختند.
در روز چهارشنبه علاوه بر سه سربازی استرالیایی که توسط یک سرباز ارتش افغانستان در شمال شهر ترینکوت کشته شدند دو سرباز دیگر استرالیایی نیز در اثر سقوط هلی کوپتر این نیروها در ولایت هلمند جان خود را از دست دادند. در اثر سقوط این هلی کوپتر چهار سرباز دیگر نیز مجروح شدند.
بنا به اعلام ناتو نام سرباز افغانی که اقدام به کشتن سربازان استرالیایی کرده حکمت‌الله بوده که در یک پایگاه گشت زنی به روی سربازان استرالیایی آتش گشوده و از محل گریخته است.
وی اکنون توسط نیروی ضربتی ناتو تحت تعقیب قرار دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.