از قهرمان ملی چگونه‌زیستن را بیاموزیم

- ۱۷ سنبله ۱۳۹۲

پیام احمد ولی مسعود ریس عمومی بنیاد شهید مسعود به مناسبت هفته شهید و دوازدهمین سال‌روز شهادت قهرمان ملی کشور!

مردم شریف، نستوه و سرافراز افغانستان! السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته!
هجدهم سنبله روز قهرمان ملی و هفته شهید، از رزوهایی‌است که مردم عزت‌مند افغانستان آن‌را با ختم‌های قرآن‌کریم، خطبه‌ها و خطابه‌ها، کنفرانس‌ها و سمینارها، تجمع و گردهمایی‌ها در سرتاسر افغانستان و درخارج از کشور به تجلیل می‌گیرند و بر روح همه شهدای افغانستان درود و دعا می‌فرستند و با رفته‌گان خویش پیوند روحی برقرار می‌سازند و قربانی شان را در راه دفاع از وطن و عزت ملت افغانستان ارج می‌گذارند و یادشان را گرامی می‌دارند.
طی ۲۰ سال جهاد و مقاومت و مبارزات بی‌امان این ملت ایثار گر، تابش حضور مسعود شهید همراه با ملت مجاهد افغانستان، تاریخ منجمد شده صدها ساله این سرزمین را چنان بر دل مردم گرم کرد که همه زنجیره‌های ترور و وحشت، دهشت و تابوی قدرت مستبدان تاریخ فرو ریخت تا سرنوشت مردم به دست مردم تعیین شود.
مسعود شهید با رهبری معنوی خویش که از ایمان، اخلاق و روح بزرگ و دید وسیع سرچشمه می‌گرفت تا آخرین نفس دست از مبارزه برنداشت و کشور را تا کناره‌های ساحل رهنمون گردید و خودش رفت و نامش به جاویدانه‌گی پیوست.
و اما امروز این ماییم و کشتی سرنوشت مردم که بار دیگر در گرو گردبادهای تند زمان گیر آمده و هیچ یکی را یارای آن نیست تا بداند که چه باید کرد؟
مردی که در بحرانی‌ترین حالات، کشور را زعامت داد، امروز با ما نیست؛ ولی تفکر و اندیشه اش برای ادامه مبارزات تا رسیدن به عدالت اجتماعی، صلح پایدار، حاکمیت ملی و استقلال سیاسی، نقش او را به اسطوره ماندگار تاریخ و همگرایی ملی افغانستان برجسته نموده است.
بنابراین سالگرد شهادتش فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر گفتار و رفتارش را مرور کنیم و چگونه‌زیستن را از او بیاموزیم.
چنان‌که به نقل از یاداشت‌های خصوصی قهرمان ملی، عمق شخصیت این ابرمرد تاریخ را می‌توان دریافت که گفته است:
“وقتی مشکلات مردم را، رنج و درد مردم را در مبارزات، جنگ‌ها، مصایب و مشقت‌های زنده‌گی می‌بینم و درهمین حال زمانی احترام شان‌را به خود می‌بینم از خجالت به زمین فرو میروم و می‌گویم خدایا ما چی شایستگی‌یی داریم که این مردم با وجود همه مشکلات بازهم ما را با چنین دیدی می‌نگرند”
این است مسعود و این است قهرمان دل‌های مردم افغانستان.
از این رو من به نماینده‌گی از بنیاد و خانواده شهید مسعود از همه آنانی‌که در تجلیل و تکریم این روزها سهم می‌گیرند، از صمیم قلب سپاس‌گذارم و از خداوند عزوجل برای شان عزت و سرافرازی هر دو دنیا را تمنا می‌کنم.
با احترام

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.