کرزی به پوتین: رییس‎جمهور بعدی هم روابط‎ ما با روسیه را ادامه می‌دهد

- ۲۲ سنبله ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی در دیدار با ولادیمیر پوتین همتاری روسی‎اش گفته که امیدوار است که رییس‌جمهور جدید افغانستان که در سال ۲۰۱۴ میلادی به قدرت می‌رسد، توسعۀ روابط با روسیه را ادامه دهد.
آقای کرزی گفت، امیدوار است انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به وقت قانونی آن برگزار شود.
رهبران افغانستان و روسیه در حاشیۀ کنفرانس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در شهر بشکیک پایتخت قرغزستان ملاقات کرده اند.
حامد کرزی رییس‌جمهور افغانستان افزوده است، اطمینان کامل دارد که رییس‌جمهور بعدی افغانستان، بدون شک روابط با روسیه را به وجه احسن آن حفظ خواهد کرد.
آقای کرزی اظهار داشت که چهارتن نیت‌شان را برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان ابراز کرده اند و یکی از این افراد هم‌اکنون در همین تالار حضور دارد. ظاهراً اشارۀ آقای کرزی به زلمی رسول وزیر امور خارجه بوده است.
در ملاقات با ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه آقای کرزی همچنان گفت، افغانستان خواهان همکاری های تخنیکی روسیه در عرصه های نظامی و امنیتی می باشد.
رییس جمهور کرزی به ولادمیر پوتین گفت، قوای نظامی افغانستان به کمک روسیه نیاز دارد و کشورش می خواهد که در این ساحه حمایت بیشتر روسیه را بدست آورد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به نوبۀ خود به رهبر افغانستان گفت، کشورش در عرصۀ رسانیدن اسلحه و مهمات نظامی و همچنان تعلیم و تربیۀ اردوی ملی افغانستان همکاری خواهد کرد.
همزمان با این رییس جمهور روسیه به همتای افغان خود گفت، در عرصۀ تجارت و اقتصاد روابط دو بین کشور محدود شده است و این مساله موضوع بحث این ملاقات می باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.