چین به احزاب سیاسی افغانستان: اختلافات‌تان را با روش مناسب حل کنید

- ۲۹ سنبله ۱۳۹۲

فرستادۀ چین در سازمان ملل اعلام کرد چین فعالانه در احیای صلح و بازسازی افغانستان مشارکت کرده است و به کمک‌هایش در این زمینه ادامه خواهد داد.
لیو جیه یی نماینده دایم چین در سازمان ملل متحد این مطلب را روز پنجشنبه در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرد.
لیو گفت افغانستان با وظیفه سنگین و دشوار برقراری ثبات و بازسازی کشور مواجه است ، اخیراً به لطف تلاشهای دولت و ملت افغانستان این کشور شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در احیای صلح و بازسازی بوده است.
وی افزود دوره انتقالی در افغانستان وارد مرحله‌یی بحرانی شده است.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویارک،‌ نماینده دایم چین در سازمان ملل گفت : «‌ما خواهان آن هستیم که احزاب افغان بتوانند به گفت‌وگوها و رایزنی هایشان ادامه بدهند،‌ اختلافات‌شان را به روش مناسب حل و فصل نمایند، مقدمات انتخابات را فراهم کنند و اطمینان یابند که رای گیری با موفقیت برگزار خواهد شد.»
به گفته لیو چین از آشتی ملی و تحقق صلح و ثبات در افغانستان حمایت می‌کند.
وی گفت ما از نقش فعالی که شورای عالی صلح در ارتقاء‌آشتی ملی ایفا کرده است حمایت و از پشتیبانی پاکستان و دیگر کشورهای منطقه استقبال می‌کنیم.
نماینده دایم چین در سازمان ملل خاطرنشان کرد : «ما خواهان آن هستیم که جامعه بین المللی بتواند با دولت افغانستان و ملت آن در تلاشهای‌شان برای ایجاد محیطی پایدار برای روند آشتی همکاری نماید.»
چین سال آینده میزبان چهارمین نشست بین المللی استانبول خواهد بود.
لیو گفت چین تلاشهای بیشتر برای بهبود همکاری بین کشورهای منطقه‌یی و کمک به صلح و ثبات افغانستان و منطقه را خواستار خواهد شد.
چین متعهد شده است مناسبات راهبردی با افغانستان را توسعه بدهد.
فرستاده چین در سازمان ملل گفت، ما فعالانه در بازسازی افغانستان مشارک کردیم و اهمیت ویژه‌یی برای این کشور قایل شدیم.
به گفته لیو، چین به کمک‌هایش به افغانستان و همچنین ایفای نقشی سازنده در احیای صلح ، ثبات و توسعه این کشور ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.