جمعیت فکر و فـرهـنگ تأسیس شد

- ۳۰ سنبله ۱۳۹۲

گروهی از فرهنگیان و اندیشمندان دورهم شدند تا حرکتی را به هدف جمع‌آوری تاریخ و ارزش‌های جهاد و مقاومت کشور به راه اندازند.
شرکت‌کننده‌گان این نشست که در سالون میوند گردهم آمده بودند، هدف ایجاد این مرکز را زمینه‌سازی برای زنده نگه‌داشتن فرهنگ و تاریخ اسلامی و ملی این کشور گفتند.
در این نشست گفته شد که برای حفط و خوانش ارزش‌های جهاد و مقاومت کاری صورت نگرفته، اما تلاش‌هایی در برابر آن به راه انداخته شده است.
شرکت کننده‌گان گفتند تلاش‌هایی برای حذف و یا تحریف تاریخ جهاد و مقاومت افغانستان جریان دارد و باید برای زنده‌نگهداشتن تاریخ و ارزش‌های این کشور تلاش کرد. آن‎ها همچنان گفتند که وجود چنین مرکزی می‌تواند زمینه‌ را برای اشتراک فکری نخبه‌گان فرهنگ و دانش برای مبارزه با ارزش‌ستیزی و حمایت از ارزش‌های ملی تاریخی فراهم کند.
در این نشست شخصیت‌هایی چون داکتر شمس‌الحق آریانفر، استاد عنایت الله شاداب، داکتر عنایت خلیل، عبدالحفیظ منصور، نظری پریانی، میرزا محمد روستایی، همایون پاییز، معلم احمد، مولانا نورالهدا، سیدعالم هاشمی، نصیر عبدالرحمن، احمدهنایش، تابش فروغ، رحمت‌الله بیگانه، داوود نعیمی، شفیق سالنگی وحید دشت کوهی و شماری دیگر از شخصیت‌های فرهنگی حضور داشتند. در این مجلس روی ایجاد یک بنیاد فرهنگی زیر نام «جمعیت فکر و فرهنگ» توافق صورت گرفت و هم‌چنان توافق شد تا در گام نخست یک وبسایت به این نام راه‌اندازی شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.