کاخ سفید به کابل و اسلام‌آباد: راه‌های رفع بی‎اعتمادی را دریابید

- ۳۰ سنبله ۱۳۹۲

کاخ سفید اعلام کرد که به نظر می‌رسد نخست‌وزیر پاکستان قصد دارد در جریان دیدار با رییس‌جمهوری ‌امریکا تمایل خود را برای پشت سر گذاشتن اختلافات و بازسازی یک رابطه قوی و مستحکم با واشنگتن ابراز کند.
به گزارش خبرگزاری هند، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در روابط استراتژیکی گفت: ما تمایل داریم تا نشستی رسمی با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در آینده‌یی نزدیک داشته باشیم. بنابراین باید بتوانیم زمان مناسبی را برای نشست باراک اوباما، رییس‌جمهوری امریکا و نواز شریف پیدا کنیم.
وی افزود: هنگامی که اوباما برای تبریک پیروزی نواز شریف در انتخابات پاکستان با او تماس گرفت، مذاکرات تلفنی بسیار خوبی با یکدیگر داشتند. برداشت ما این است که دولت نواز شریف خواستار بازسازی روابط قوی میان اسلام‌آباد و واشنگتن است. با وجود برخی اختلافات پاکستان و امریکا هنوز معتقدند که همکاری دو جانبه در مسائلی چون مقابله با تروریسم، رشد اقتصادی، رشد و توسعه پاکستان و همچنین ثبات منطقه‌ای به نفع هر دو کشور است.
این در حالی است که رودز نشست میان اوباما و شریف را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک رد کرد.
اوباما قرار است ۲۷ سپتمبر با مانموهان سینگ، نخست‌وزیر هند در واشنگتن دیدار کند. انتظار می‌رود که نخست‌وزیران هند و پاکستان اواخر هفته در نیویورک با یکدیگر دیدار کنند.
رودز ادامه داد: حتی زمانی که ما دولت افغانستان و نیروهای امنیتی را تقویت و از روند صلح تحت رهبری افغانستان میان دولت و شبه نظامیان طالبان حمایت می‌کنیم، می‌خواهیم که پاکستان نیز بخشی از این راه حل برای برقراری صلح، ثبات و امنیت منطقه باشد. ما می‌خواهیم مطمین شویم که پاکستان شریک ما است. اما ما همچنین می‌خواهیم که پاکستان و افغانستان راه‌هایی را برای رفع بی‌اعتمادی و ایجاد همکاری عمیق‌تر پیدا کنند چرا که معتقدیم روابط مثبت میان اسلام‌آباد و کابل به نفع هر دو کشور و همچنین امریکا است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.