یک بمب‌گذار انتحاری: طالبان در جریان آموزش نظامی به من تجاوز کردند

- ۰۱ میزان ۱۳۹۲

اداره امنیت ملی افغانستان می‎گوید که یک بمبگذار انتحاری گفته که بمبگذاران انتحاری در جریان آموزش از سوی اعضای ارشد گروه طالبان مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.
این اداره در اطلاعیه‎یی که به رسانه ها فرستاده نوشته است بمبگذار جوانی که در ولایت غربی هرات دستگیر شده، در جریان بازجویی “اعتراف” کرده که او خود هم از سوی یک ملا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
اداره امنیت ملی ویدئویی از این فرد را در صفحه فیسبوک این اداره نیز منتشر کرده است.
متهم در این ویدیو می‌گوید ملاهایی که از سوی طالبان موظف به “تبلیغ” بوده‌اند، او و افراد دیگر را هر روز آموزش می‌دادند و برای آنها تبلیغ مذهبی می‌کردند.
بر اساس اظهارات این زندانی در این ویدیو، این مبلغان به او و دیگر همطارانش قرص‌هایی می‌دادند و بعد آنها را به اجرای عملیات انتحاری تشویق می‌کردند.
این فرد گفته که طالبان و مبلغان این گروه به مخاطبان خود می‌گفتند که برای بمبگذاری انتحاری آماده شوند و در دنیای دیگر به بهشت خواهند رفت.
اداره امنیت ملی گفته که این بمبگذار یک سه چرخه بمبگذاری شده با خود داشت و هنگام اجرای عملیات انتحاری در هرات از سوی ماموران اداره امنیت ملی بازداشت شد.
این فرد در این ویدیو گفته که اصلاً اهل ولسوالی “بکواه” ولایت فراه در غرب افغانستان و ساکن منطقه “دلارام” در مرز ایران است و پیش از پیوستن به گروه طالبان با پدرش مشغول کارهای ساختمانی بوده است.
این زندانی گفته که یک عضو گروه طالبان او را تشویق کرد که به این گروه بپیوندد و “جهاد” کند. طالبان این کارگر را به ولایت هرات بردند و در منطقه “ادرسکن” به او آموزش دادند.
فرد متهم به بمبگذاری انتحاری در پایان ویدیو، می‎گوید که خیلی خوشحال است که ماموران امنیت ملی او را هم از چنگ کسانی که به او تجاوز جنسی می‎کردند نجات دادند و هم از مرگ.
البته هنوز مشخص نیست که اعترافات این متهم تحت چه شرایطی گرفته شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.