جوزف دانفورد: رسیدن به آزادی مستلزم جان‌بازی است

- ۰۱ میزان ۱۳۹۲

فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان که در مراسم یادبود از کشته شدن نیروهای خارجی و افغان‌ها در یازده سال گذشته سخن می‌گفت، اظهار داشت: رسیدن به آزادی مستلزم جانبازی است.
دوازده سال نبرد در افغانستان درکنار داشتن برخی از دستاوردها، قربانی های بزرگی نیز داشته است، از تلفات نظامیان افغان و خارجی
گرفته تا کشته و زخمی شدن غیر نظامیان.
اکنون در حدود دوازده سال از آغاز این جنگ می گذرد و در ازای این سال‌ها، بیش از سه هزار سرباز خارجی کشته شده اند و نیز بیش از ده هزار نظامی افغان جان باخته اند.
فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان ادامه داد: اقدامات خشونت بار دشمن باورهای ما را تغییر نخواهد داد و رسیدن به آزادی مستلزم جان بازی نیز است.
در ادامه این مراسم سترجنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی، اظهار داشت: ما از جامعه جهانی می خواهیم که نیروهای امنیتی افغان را پس از سال ۲۰۱۴ آموزش دهند ونیز آنان را مجهز کنند.
گفته می شود که تا چند ماه دیگر مأموریت جنگی این نیروها به پایان خواهد رسید، اما نتایج این دوازده سال نبرد در کار نابود سازی هراس افگنی در کشور چی اندازه اثر گذار بوده است؟
محمد عمر داوود زی سرپرست وزارت امور داخله گفت: برای تأمین صلح و امنیت باید مبارزه کرد و جنگید تا باشد که در صلح و امنیت زندگی کنیم به میان آمدن هماهنگی میان نیروهای امنیتی افغان سبب شکست دشمن خواهد شد.
اما دست یابی به صلح پایدار نیازمند قربانی و تلاش های پیگر است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.