فـردا نامزد اتحاد انتخـاباتی مشخص می‎شود

- ۰۱ میزان ۱۳۹۲

اتحاد انتخاباتی تا یک روز دیگر نامزد خود را در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می‌کند.
سید آقا حسین فاضل سنچارکی سخنگوی ایتلاف ملی به صدای امریکا گفت: اتحاد انتخاباتی روی تعیین یک نامزد مشخص بسیار نزدیک شده، اما هنوز نهایی نشده است.
وی افزود: مذاکره جریان دارد و تا روز چهارشنبه تعیین نامزد اتحاد انتخاباتی برای کرسی ریاست‌جمهوری نهایی می‌گردد.
به گفتۀ سخنگوی ایتلاف ملی، اعضای اتحاد انتخاباتی در خارج از ایتلاف هم با تعدادی از احزاب در حال مذاکره هستند و قرار است این احزاب وگروه‌ها نیز به اتحاد انتخاباتی بپیوندند.
آقای سنچارکی گفت: بعد از پیوستن این احزاب وگروه ها نامزد اتحاد انتخاباتی اعلام میگردد .
اما وی مشخص نکرد که کدام احزاب با آنها یکجا خواهند شد.
ثبت نام کاندیدهای ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی به هشتمین روز خود رسید، اما در این مدت هیچ یک از افراد مهم سیاسی برای ثبت نام به کمیسیون مستقل انتخابات مراجعه نکرده اند و در هفتمین روز بسم الله شیر به کرسی ریاست جمهوری ثبت نام نمود.
چانه زنی‌ها از هفته ها به این سو میان شخصیت های مهم سیاسی واحزاب سیاسی مختلف روی به وجود آمدن ایتلاف های بزرگ انتخاباتی ومعرفی کردن یک کاندید مشخص جریان دارد اما این گروه ها تا حال نتوانسته اند که با هم کنار بیایند ونامزد مشخصی را معرفی کنند.
هر چند اتحاد انتخاباتی چند هفته قبل با یکجا شدن شخصیت های مهم جهادی وسیاسی کشور به وجود آمد، اما کارشناسان می‌گویند که در داخل این ایتلاف هم مشکلاتی وجود دارد وبه همین دلیل نتوانسته اند که روی نامزدی مشخصی به توافق برسند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.