رییس مرکز ضدتروریسم کشورهای مشترک‌المنافع: برای هر سناریویی پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان آماده‌ایم

- ۰۷ میزان ۱۳۹۲

رییس مرکز ضدتروریسم کشورهای مشترک‌المنافع اعلام کرد روسیه و آسیای مرکزی برای پیامدهای منفی احتمالی خروج نیروهای ناتو از افغانستان در سال ۲۰۱۴ آماده خواهند بود.
بنا به گفته آندری نویکوف رییس مرکز ضدتروریسم (ATC) کشورهای مستقل مشترک ‌المنافع، روسیه و آسیای مرکزی برای عواقب منفی احتمالی خروج نیروهای ناتو از افغانستان در سال ۲۰۱۴ آماده خواهند بود.
این مسأله در حالی است که قبلا نویکوف در مورد درگیری‌های مسلحانه داخلی در افغانستان به خصوص در ولایت‌های شمالی این کشور و تشکیل گروه‌های پناهنده به کشورهای همسایه آسیای مرکزی که منجر به افزایش خطر نفوذ شبه‌نظامیان و همچنین قاچاق اسلحه از افغانستان می‌شود، خبر داده بود.
نویکوف پس از پایان یافتن تمرینات ضدتروریستی «آلا-تاآ- ضدترور – ۲۰۱۳» گفت: «ما برای هر فرآیندی آماده خواهیم بود. ما می‌دانیم که چه نوع جغرافیای سیاسی و وضعیت نظامی ممکن است رخ دهد. من فکر می‌کنم که برای ما هیچ شوک بزرگی از جمله برای روسیه و کشورهای آسیای مرکزی پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان، نمی‌نواند وجود داشته باشد.»
وی افزود: «تمرینات ما شواهدی بر این گفته‌هاست و ما این تمرینات را به شکلی ساده و بی‌هدف در قرقیزستان و آسیای مرکزی برگزار نمی‌کنیم، بلکه همه این موارد به منظور ممانعت از پیامدهای منفی که می‌تواند رخ دهد، برگزار می‌شود.»
رییس مرکز ضدتروریستی یادشده ضمن ارزیابی مثبت از این تمرینات، در پایان اظهار داشت که «این تمرینات آموزش‌های خوبی هستند، زیرا در آنها نه تنها نیروهای امنیتی و انتظامی، بلکه تمام نیروهای دیگر شامل وزارت دفاع و وزارت موقعیت‌های اضطراری شرکت داشتند ضمن این که این نیروها نشان دادند، می‌توانند در یک وضعیت جنگی واقعی پایداری کنند.»

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.