پیام بنیاد شهید مسعود «شهدا زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند»

- ۰۷ میزان ۱۳۹۲

مردم شریف، مجاهد، مسلمان و شهیدپرور افغانستان
السلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته!
امروز دوشنبه ۸ میزان ۱۳۹۲ روز ماتم ملی برای ارج‌گزاری و یادبود از پنج‌هزار تن از فرزندان شجاع و سرافراز این سرزمین است که در سال‌های ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ توسط ایادی بیگانه و مزدوران اردوگاه سرخ به گونه بی‌رحمانه به شهادت رسیده‌اند.
این‌جانب به نماینده‌گی از بنیاد شهید مسعود و به نماینده‌گی از خانواده شهید مسعود قهرمان ملی کشور، به روح پرفتوحِ این شهدای گران‌ارج درود می‌فرستم و از بارگاه خداوند مهربان برای بازمانده‌گان این شهدا صبر جمیل و اجر جاودان می‌خواهم.
این شهدای تابناک و این فرزانه‌گان راه عشق، هم‌چون ستاره‌های درخشان در آسمان عزت و سرافرازیِ ملت افغانستان می‌درخشند و بر بنیاد قول خداوند: آن‌ها هرگز نمرده‌اند و نزد خدای خویش روزی می‌خورند. خانواده‌ها و بازمانده‌گان این شهدا باید به خود ببالند که چنین نگین‌های افتخاری نزد مردم افغانستان دارند و خداوند متعال نیز آنان را اجر و پاداش بزرگ خواهد داد.
به عنوان کسی که مانند شما برادرم ـ قهرمان ملی کشور ـ و شماری دیگر از اعضای خانواده‌ام را در کنار دیگر شهدای عزت‌آفرین این خطه از دست داده‌ام، باور دارم که خداوند روزی به برکت خون شهدا چنان عدالتی را برپا خواهد کرد که دشمنان راه آزادی و قاتلان فرزندان پاک افغانستان به جزای اعمال‌شان برسند.
بدون شک افشای شهادت پنج‌هزار تن از فرزندان این سرزمین توسط مزدوران شوروی سابق، حقانیت جهاد مردم افغانستان را ثابت می‌سازد و مشخص می‌کند که جنگ در افغانستان یک جنگ تحمیلی بوده و سبب آن نیز چنین حرکت‌های ظالمانه حاکمان و به شهادت رساندنِ هزاران تن از افراد جامعه اعم از کارگر و دهقان و متعلم و معلم و… به نام‌ها و بهانه‌های مختلف بوده است.
افشای فهرست نام‌های پنج‌هزار شهید توسط دادستانی هالند، تنها یک برگ از جنایات بی‌شمارِ انجام‌شده در آن دوره سیاسی را رونما ساخته است و بدون شک صدها هزار فرزند این سرزمین، توسط دژخیمان سرخ و جلادان تاریخ به شهادت رسیده‌اند.
اما این جنایت‌های بزرگ نشان می‌دهند که ملت باغرور و حماسه‌آفرین افغانستان از هر قشر و طبقه‌یی عزم‌شان را برای جهاد جزم کرده بودند و عاشقانه جام شهادت را سر کشیده‌اند. بنابرین شایسته است که از هر فرصت پیش‌آمده برای یادبود و تجلیل از شهدا به نیکی استفاده کنیم و آرمان‌های والای آنان را سرلوحه حرکت‌مان به سوی آبادانی افغانستان قرار دهیم. ما باید راه شهدا و کلام آنان را که تا آخرین قطره خون به آن وفادار بودند؛ بشناسیم، درک کنیم و در جهت تحقق آن، گام‌های متین و حساب‌شده برداریم.
در پایان، بار دیگر به روح تمام شهدای افغانستان درود می‌فرستم و از خداوند لایزال روزی را آرزو می‌کنم که صلح راستین در این سرزمین محقق شده و دیگر خون هیچ بی‌گناهی به زمین ریخته نشود.

با احترام
احمد ولی مسعود
رییس عمومی بنیاد شهید مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.