حامد کرزی: شرکت در انتخابات وجیبۀ ملی ماست

- ۱۲ میزان ۱۳۹۲

رییس‌جمهور کرزی در بیانیۀ پانزده روزه رادیویی خویش اشتراک در انتخابات و استعمال رای را وجیبۀ ملی هر افغان دانسته و گفته است که ما وقتی دین ملی را ادا کرده، در انتخابات سهم گرفته می‌توانیم که ثبت نام نموده و کارت رای دهی گرفته باشیم.
به گزارش سایت ارگ، رییس جمهور افزود: کمیسیون مستقل انتخابات از تاریخ ۵ جوزای امسال مرحله‌وار، اول در مراکز تمام ولایات و بعد در نواحی شهرها و ولسوالی‌ها از طریق مراکز ثبت نام به توزیع کارت‌های رای دهی پرداخته است.
حامد کرزی گفت: اکنون غرض فراهم نمودن سهولت‌های بیشتر برای مردم دهات و روستا‌های ما، از تاریخ ۶ میزان تا ۶ هفته آینده، ماموران ثبت نام به توزیع کارت رای دهی به دهات و روستاهای سراسر کشور می‌روند و هموطنان که ثبت نام نکرده اند، نام‌های شان را ثبت نموده و برای شان کارت های رای دهی می‌دهند.
حامد کرزی گفت: جوانانیکه تا انتخابات سال آینده ۱۸ سالگی را تکمیل می‌کنند، هموطنانیکه از محیط هجرت تازه به ده و روستاهای شان عودت کرده اند، برادران و خواهرانیکه کارت‌های سابقه شان از نزدشان مفقود شده است، همه باید ثبت نام کنند و کارت رای دهی بگیرند.
حامد کرزی گفت: ما می‌توانیم در اشتراک در انتخابات و استعمال رای خود، کاندید دلخواه خود را به ریاست جمهوری، عضویت شورای ولایتی و وکالت در شورای ملی برسانیم.
رییس جمهور خطاب به هموطنانی که تا هنوز ثبت نام نکرده اند و کارت رای دهی نگرفته اند، گفت که در دهات و قریه های‌شان به ماموران ثبت نام مراجعه نموده و کارت رای دهی بگیرند تا در انتخابات سال آینده شرکت کرده بتوانند، به کاندید دلخواه خود رای بدهند و وطن عزیز را به ثبات بهتر و نظام و حکومتداری سالمتر برسانند.
حامد کرزی در اخیر این بیانیه رادیویی از همه موسفیدان، علمای دینی و متنفذین قومی دهات و روستاهای کشور خواست که مردم قریه و ده شان را به ثبت نام و اخذ کارت رای دهی تشویق نمایند و هم ماموران کمیسیون مستقل انتخابات را در اجرای امور محوله‌شان یاری رسانند تا وطن عزیز ما از راه انتخابات قدم دیگری بطرف ثبات، ترقی و حکومت محکمتری در این خاک برداشته باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.