سومین نشست مشورتی اجندای ملی در هرات برگزار می‎شود

- ۱۳ میزان ۱۳۹۲

سومین نشست مشورتی طرح اجندای ملی، فردا (دوشنبه) با حضور شماری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور در تالار هوتل استقلال ولایت هرات برگزار می گردد.
اجندای ملی طرحی است که از سوی احمد ولی مسعود رییس عمومی بنیاد شهید مسعود برای خروج از بن‌بست کنونی افغانستان تدوین و ارایه شده است.
در این طرح که با مشورت شماری از نخبه‎گان و پژوهشگران کشور ترتیب شده است، در خصوص راه‌های دست‎یابی به صلح پایدار در افغانستان، پروسۀ اعتمادسازی در کشور، تشکیل دولت وحدت ملی و …، راه‎حل‎ها و طرح‎های جامعی ارایه شده است.
این سومین نشست مشورتی اجندای ملی است که در ولایت هرات برگزار می‎شود. به همین منظور، شماری از سیاسیون، نویسنده‎گان و فرهنگیان کشور از کابل و برخی ولایت‎های دیگر عازم هرات شده‎اند و قرار است در این نشست شرکت کنند.
پیش از این، دو نشست دیگر مشورتی با حضور سیاست‎مداران، نویسنده‌‎گان و فرهنگیان کشور در کابل برگزار شده بود.
در این نشست‎ها، اشتراک‎کننده‎گان با تأکید بر حمایت از طرح اجندای ملی، خواستار برگزاری نشست‎های مشورتی طرح اجندای ملی در تمامی ولایت‎های کشور شده بودند.
طرح اجندای ملی، با استقبال سازمان ملل متحد و برخی از کشورهای منطقه و جهان نیز مواجه شده است. اخیراً نمایندۀ سازمان ملل متحد در کابل از نامزدان انتخابات ریاست‎جمهوری کشور خواست که به جای تأکید روی افراد، از اجندای ملی حمایت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.